• Anonym (V 22)

Ont i slidan, känns som att bebisen skall åka ut!

Någon mer som som känner det som om hela underlivet  och bebis ska trilla ut genom slidan? Det började tidigare idag, och har kommit i vågor under hela dagen. främst när jag sitter, går på toa och ligger så känns det.(kände en dag förra veckan också, men sedan gick det över)
    Det sticker inte utan molar mer och så känns det som om jag har bebisen I SLIDAN och inte I MAGEN!! Kan min livmodertapp ha kollapsat? Känns som om den kommer att åka ut när som helst!

Någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Ont i slidan, känns som att bebisen skall åka ut!
  • luvpillow

låter som typ urinvägsinfektion /"trängningar".. kolla med barnmorskan!! lycka till

• iser

Om du på riktigt är orolig så tycker jag att du ska ringa förlossningen. Att det drar i slidan är nog vanligt men om man är så pass orolig att man startar en tråd så tycker jag att du ska ringa. annars så kan det kanske vara foglossning eller bara att kroppen förändras. Men det är ju svårt att svara på. Ring förlossningen och rådfråga.

• Anonym (V 22)
    luvpillow skrev 2010-11-20 01:02:59 följande:
    låter som typ urinvägsinfektion /"trängningar".. kolla med barnmorskan!! lycka till
    Inte den känslan, utan mer som om at tjkag har en tampong på snedden långt ner i slidan...
  • Rosa socka

Jag har haft en tyngdkänsla i underlivet väldigt länge nu som förmodligen beror på täta graviditeter och att mina muskler inte var lika bra före den här graviditeten som de var innan, det känns som att snippan ska ramla ut-och-in i princip..
    Men däremot har det aldrig känts som att det är någonting inne i slidan så jag har ingen aning om det skulle vara samma för dig, eller om vi känner liknande men beskriver det olika helt enkelt
    Känner du dig orolig så ring till förlossningen och prata med dem, bättre att ringa en gång får mycket än för lite!

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • Anonym (V 22)
    iser skrev 2010-11-20 01:06:16 följande:
    Om du på riktigt är orolig så tycker jag att du ska ringa förlossningen. Att det drar i slidan är nog vanligt men om man är så pass orolig att man startar en tråd så tycker jag att du ska ringa. annars så kan det kanske vara foglossning eller bara att kroppen förändras. Men det är ju svårt att svara på. Ring förlossningen och rådfråga.
    De svrarar inte , har ringt, men de har npog massor att göra för de har fortfarande inte ringt tillbaka.
  • iser
    Anonym (V 22) skrev 2010-11-20 01:14:33 följande:
    De svrarar inte , har ringt, men de har npog massor att göra för de har fortfarande inte ringt tillbaka.
    Dåligt att de inte svarar. har du fått tag på någon?
  • Anonym

Har också tyngdkänsla, som en fylld tampong ska ut typ. Dock gör det inte ont, men kan bli svullen för bebisen tynger.

• Lindreas

Ring sjukvårdsrådgivningen tycker jag, om du inte får tag på förlossningen!

• Anonym (V 22)
    Lindreas skrev 2010-11-20 02:09:13 följande:
    Ring sjukvårdsrådgivningen tycker jag, om du inte får tag på förlossningen!
    Har ringt dem och de säger att jag ska åka till förlossningen, men jag vill ju prata med dem först och inte åka dit och ta upp plats för någon annan om detta inte är farligt! De verkar ju ha fullt upp där ändå inatt.
  • Anonym (V 22)
    Anonym skrev 2010-11-20 01:40:20 följande:
    Har också tyngdkänsla, som en fylld tampong ska ut typ. Dock gör det inte ont, men kan bli svullen för bebisen tynger.
    Exakt så känns det, men det gör ont! Kan det vara livmodern som inte orkar hålla emot?
Svar på tråden Ont i slidan, känns som att bebisen skall åka ut!