• Gutenisse

Hur många mil kör du per år?

Med tanke på alla diskussionerna om hur man ska eller inte ska bete sig i trafiken, så är jag intresserad av hur många mil folk kör per år.

Jag är intresserad av det totala antalet körda mil per år, oavsett om det är privat, i yrket, med personbil, buss, taxi eller lastbil.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många mil kör du per år?
  • Carisma95

Jag pendlar till jobbet och det blir ca 2500-3000 mil per år.
    Kunskaperna i trafiken har väl inte med antalet köra mil att göra EGENTLIGEN? Det finns de som kör i jobbet (säljare/chaufförer) som ändå kör som idioter.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Gutenisse

Nej, antalet mil säger inte så mycket om trafikkunskaperna, men jag reagerade på att flera aldrig varit med om, eller ens hört talas om, att blinka till med helljuset vid en omkörning och ändå hade några av dessa haft körkort sedan stenåldern (www.familjeliv.se/Forum-5-272/m55616382.html).

Sen tror jag de allra flesta har de rätta kunskaperna om hur man ska bete sig i trafiken, men väljer att skita fullständigt i det.

• Carisma95
    Gutenisse skrev 2010-11-20 09:13:58 följande:
    Nej, antalet mil säger inte så mycket om trafikkunskaperna, men jag reagerade på att flera aldrig varit med om, eller ens hört talas om, att blinka till med helljuset vid en omkörning och ändå hade några av dessa haft körkort sedan stenåldern (www.familjeliv.se/Forum-5-272/m55616382.html).

Sen tror jag de allra flesta har de rätta kunskaperna om hur man ska bete sig i trafiken, men väljer att skita fullständigt i det.
    Blinka med helljuset? Det räcker väl att blinka "ut" vid omkörning...? Att bilen man kör om stannar i sitt körfält förutsätter man väl (om det är anledningen till blinkandet?)
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Hertha

Är inte det lite tyska autobahn-kunskaper? Inget du direkt använder i de småländska skogarna eller norrlands inland? Jag har faktiskt aldrig råkat ut för det någon annanstans än i södra skåne.
  • Kazeer

Jag kör 1000-1500 mil per år för tillfället.

Blinka med helljuset vid omkörning har jag nog aldrig varit med om att någon har gjort, när de ska köra om  - varken när jag kör själv eller när jag åker med någon annan.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • SunnyBunny

I år har det blivit 0 mil!

• Eisa

5 km kanske

nä ja ba skämta, 1500 mil kanske

• SunnyBunny

Jag har haft körkort sen stenåldern, men det där har jag missat;)
  • Hertha
    Kazeer skrev 2010-11-20 09:27:27 följande:
    Jag kör 1000-1500 mil per år för tillfället.

Blinka med helljuset vid omkörning har jag nog aldrig varit med om att någon har gjort, när de ska köra om  - varken när jag kör själv eller när jag åker med någon annan.
    Nej, jag tycker det är vansinnigt irriterande de gånger jag råkat ut för det. Men det är kanske helt enkelt så att en del har missförstått trafikreglerna och tror att det är så man blinkar?
  • Kazeer
    Hertha skrev 2010-11-20 09:30:10 följande:
    Nej, jag tycker det är vansinnigt irriterande de gånger jag råkat ut för det. Men det är kanske helt enkelt så att en del har missförstått trafikreglerna och tror att det är så man blinkar?
    Då måste det vara därför man ibland överraskas av att bilen framför plötsligt svänger utan att ha använt körriktningsvisaren. Föraren har alltså blinkat med helljuset och det kan jag ju inte se från min position (förutsatt att det inte är mörkt ute)
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur många mil kör du per år?