Du kan inte "räkna ut" när du får dina avstämningar. Det är oftare i början, men när de kommer är helt till slumpen. Du måste gå in med den tanken att det kan bli avstämning. Om inte för personalens, så för din egna trevnad. Då slipper du bli förbaskad när du får avstämning på en helt full vagn. Det kan hända, det kommer hända och en hel massa argsint humör slipps (säger inte att du är sådan, men det kan undvikas- ett sådant humör alltså) om du hela tiden, alltid, är medveten om att en avstämning kan ske. Har man tur går det ofta snabbare ändå. Man kommer snabbare till en kassa (avstämningskassan) och har man handlat jättemycket kan kanske någon ej upptagen personal hjälpa till.
Japp, jag har jobbat med självscanning många år och fått massor av avstämningar, och tro mig när jag säger att det inte är ett nöje för oss heller, speciellt inte om personen är arg. Återigen säger inte att du skulle vara det, men det är värt att tänka på. Jag brukar, efter att ha stött på ilskna personer i avstäningskassan, tänka att "De är nog alltid sådana". Det hjälper
Lycka till med julshoppingen!