• HardrockGoddess

Världens största finne!! Hjälp!

Hjälp!

Jag har fått en så otrolig stor finne precis snett under munnen. Den är ungefär en kvadratcentimeter och sedan tillkommer svullnad runtomkring. Det är för tidigt att trycka ut den. Jag behöver tips på hur jag skall bli av med den.

Jag får alltid finnar före mens, men den här finnen är något i hästväg!

Minns att jag för ett tag sedan såg någon reklamfilm för något acne-preparat där en kille skulle träffa en tjej efter ett par timmar. Han strök på det här medlet och sedan (enligt reklamenfilmen såklart) var den betydligt mindre/hade försvunnit. Är det någon som vet vad det var för preparat?

Annars mottages husmorstips också tacksamt. Jag vet att kommer jag börja klämma på den, så kan jag få ett ärr, för det har jag fått på ett annat ställe.

• Svar på tråden Världens största finne!! Hjälp!
  • Pilu

Har aldrig testa men har blivit tipsad om att sätta över ett påster med alsolsprit/alsollösning för det ska dra ur smutsen eller vadman ska säga

♥ Välkommen Max ♥
  • Ejin

garnier har en liten tub med ett gel i som man kan stryka på som gör finnen lite mindre efter ett par  timmar. Jag har prövat över natten ett par gånger och visst blir finnen lite mindre men den försvinner ju inte direkt.
    Köp en concealer och täck över den istället.. Jag betvivlar på att de finns preparat som tar bort finnar på ett par timmar tyvärr..

• HardrockGoddess
    Ejin skrev 2010-11-20 11:38:27 följande:
    garnier har en liten tub med ett gel i som man kan stryka på som gör finnen lite mindre efter ett par  timmar. Jag har prövat över natten ett par gånger och visst blir finnen lite mindre men den försvinner ju inte direkt.
    Köp en concealer och täck över den istället.. Jag betvivlar på att de finns preparat som tar bort finnar på ett par timmar tyvärr..
    Nej, tror inte heller att en finne i den här dimensionen kan läkas ut efter endast några timmar. Men skulle vara tacksam om den inte blir större i alla fall och om man kunde påskynda läkningen.

Jo, jag sminkar över med concealer, men den står ju ut rätt mycket, så den syns ändå.

Okej,  Garnier säger du. :) Vet du mer vad produkten heter?
  • Doris2011

Ångbada ansiktet, då kryper smutsen ut till ytan sen är det bara att klämma. Funkar för mig iallafall, har inte fått några ärr.Skrattande

• På Riktigt

TS du menar Neutrogena, Visibly clear. Funkar skitbra finns att köpa på apoteket. Det är en liten tub med geleliknande kräm som du lägger på finnen och på morgonen har den nästan torkat ut helt. Funkar jättebra på mig men ibland kan det ta två nätter innan den är borta.

• Pilu
    annzah skrev 2010-11-20 11:55:54 följande:
    Tandkräm! 
    Just ja, det har jag testat och det funkar faktisk! Smeta på och ha över natten, tror det måste va vit tandkräm men är osäker
    ♥ Välkommen Max ♥
  • HardrockGoddess

Har köpt hem Neutrogena-produkten som

På Riktigt skrev 2010-11-20 12:00:28 följande:
    TS du menar Neutrogena, Visibly clear. Funkar skitbra finns att köpa på apoteket. Det är en liten tub med geleliknande kräm som du lägger på finnen och på morgonen har den nästan torkat ut helt. Funkar jättebra på mig men ibland kan det ta två nätter innan den är borta.
    Har köpt hem det preparatet nu och har satt på det för en stund sedan. Får se hur det blir imorgon :)
  • tinkerbell

klämm inte,,den blir då större,då smuts kommer in i öppningen...
    tyvärr så finns inte mycket o göra för redan befinntiliga finnar än att låta de läka i sin takt

• Lumen

Jag var sådan innan jag blev 18 år "en finne waaaahhhh" men sen fick jag svåra akne
    problem. Ta det lugnt, det du har är ingenting jämfört med det som vissa får. Det går över, använd tandkräm. Lyckos!

• Krokodila

ta en isbit och sedan tandkräm,funkar inte detta så kläm som fan och kalla det för munsår.

• HardrockGoddess
    Lumen skrev 2010-11-21 01:06:23 följande:
    Jag var sådan innan jag blev 18 år "en finne waaaahhhh" men sen fick jag svåra akne
    problem. Ta det lugnt, det du har är ingenting jämfört med det som vissa får. Det går över, använd tandkräm. Lyckos!
    Jag var ett sk pizza-fejs i tonåren, men fick hjälp till slut av Dalacin. Så jag vet att en enstaka finne inte är en världskris. Dock är den här finnen noh den största jag haft!
Svar på tråden Världens största finne!! Hjälp!