• LinaTed

nyfödd i bärsele??

Har en liten kille på 1 vecka, ska på julmarknad ikväll och kan inte ta med vagn eftersom det är för trångt där, funderar på bärsele, har ett baby björn, men är inte han för liten för bärsele? Jag vet att sjal är mycke bättre men jag har ingen just nu. Är det kanske bättre att bära han ist?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden nyfödd i bärsele??
  • Maroschka

Jag hade ju hellre burit än satt min bebis i en babybjörn mend et är ju av andra orsaker

Tror det är från 3,5 kilo man kan bära dom i BB.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Bebis 110106~
  • Ingiz

Ja, det är från 3,5 kg och/eller 51 cm. Jag bar dock vår son i babybjörn synergy när han var 2-3 veckor redan för det var ända sättet att få honom att somna. han vägde då 3200 - 3400. Det de sa på BVC var att det var viktigt att se till att han fick luft eftersom de hamnar så långt ner i selen.

• Dr Mupp

Om han väger minst 3500 g och är 53 cm så är det ok med BB-sele.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Jezamine
    Dr Mupp skrev 2010-11-20 18:06:33 följande:
    Om han väger minst 3500 g och är 53 cm så är det ok med BB-sele.
    Ny info för mig....dottern var 51 o satt i sele
    Jag är INTE avstängd
  • Ingiz
    Jezamine skrev 2010-11-20 18:08:08 följande:
    Ny info för mig....dottern var 51 o satt i sele
    Kollade BB's hemsida och de skriver "Ålder Från nyfödd (minst 3,5 kg och 53 cm) upp till 12 kg." kollade alla men detta stog under synergy.
  • Ingiz
    Ingiz skrev 2010-11-20 19:44:50 följande:
    Kollade BB's hemsida och de skriver "Ålder Från nyfödd (minst 3,5 kg och 53 cm) upp till 12 kg." kollade alla men detta stog under synergy.
    Men man kan ju ha kortare barn i.
  • Jezamine
    Ingiz skrev 2010-11-20 19:44:50 följande:
    Fanns inget sådant när jag fick barn
    Jag är INTE avstängd
  • Dr Mupp
    Ingiz skrev 2010-11-20 19:45:27 följande:
    Men man kan ju ha kortare barn i.
    Ja men det är inget som rekommenderas.
  • Jezamine
    Dr Mupp skrev 2010-11-20 22:31:07 följande:
    Ja men det är inget som rekommenderas.
    Jag hade töserna i Babybjörn sele fast de var 51 cm långa.Var aldrig tal om någon speciell längd på bebin för att vara i sele.
    Jag är INTE avstängd
  • Dr Mupp
    Jezamine skrev 2010-11-20 22:35:07 följande:
    Jag hade töserna i Babybjörn sele fast de var 51 cm långa.Var aldrig tal om någon speciell längd på bebin för att vara i sele.
    Nej men nu är det det.
  • Ingiz
    Dr Mupp skrev 2010-11-21 00:02:16 följande:
    Nej men nu är det det.
    Anledningen är att de hamnar långt ner i selen och kan få svårt att få luft. Är man medveten om det och ser till att de får det så är det inga problem. Sedan skulle väl jag säga att en sjal inte är bättre att bära med per se utan att man måste prova sig fram till vad som passar din kropp och din rygg bäst.
  • Jiinii

jag hade inte tagit med barnet till julmarknad fast det är ju bara jag, man ska undvika stora folksamlingar i tre månader minst ju och det var ju inte det du frågade efter... finns bärselar och bärsjalar för nyfödda ja

• hannis

Jag tänker att det kan bli väldigt trångt och svårt att skydda en sån liten mot knuffar och vassa armbågar i en sele. Jag bar i min manduca från att sonen föddes. Han var 51 cm och vägde 3060 gram.

Personligen hade jag stannat hemma!

• LinaTed

Jag struntade i bärselet. Han fick ligga i sitt babyskydd ist där han ligger varmt å skyddat. Det var en jätte liten julmarknad och inte alls nån trängsel, annars hade jag inte gått.

Tack för era svar

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
Svar på tråden nyfödd i bärsele??