• CarpeNoctem

Svart slips,

Brudgum med en svart slips, funkar det?
    Svart kostym, vit skorta och en svart slips - Skriker det bara begravning om det ?

Tycker själv att det är så himla snyggt, Men vi har lite olika åsikter här hemma så tänkte höra vad ni där ute anser om det för skojj skull ;)

• Svar på tråden Svart slips,
  • Nyfiken gul

svart slips endast på begravning... även om inte ni anser det så kan det finnas gäster som tar illa upp, särskilt om gamla mormor dyker upp...

kanske en kompromiss? Svart slips med något diskret mönster på?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • CarpeNoctem

Ja det hade gått om min sambo inte va så gnällig på att han inte vill ha mönster :)

• längtande83a

Min sambo ska ha svart slips när vi gifter oss, men han ska ha färgad skjorta. Hans eget val. Han väljer inte min brudklänning.

• Nyfiken gul
    CarpeNoctem skrev 2010-11-20 14:02:53 följande:

Ja det hade gått om min sambo inte va så gnällig på att han inte vill ha mönster :)

har han över huvud taget varit ute och SETT på såna slipsar så han vet vad han säger nej till?

mönster betyder inte storblommigt.... det finns fina svarta slipsar med tex små grå ränder på, på håll ser den helsvart ut, det är nästan bara den som bär slipsen som ser att den är mönstrad...

eller skippa slips helt och ta en svart fluga?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • 8Viola2

Min sambo hade en snygg svart slips till fägad skjorta på vår dotters dop.
    För min är det kobinationen som avgör o det är begravningsklädd eller ej med en svart slips.
    Kolla på dressmann...där har de både med och utan mönster till bra pris.

Jag skulle tycka att en glittrig svart slips skulle vara tufft till men det är jag det Flört

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • Adut 27

(detta kanske inte passar för han som ska gifta sig,) men annars så är svart kostym, svart skjorta o svart slips assnyggt!!!

• Gearbox

Svart kostym, vit skjorta och svart smal slips är ju urcool, har ni aldrig sett bluesbrother? En blueshatt på det så är man hemma.

Svar på tråden Svart slips,