• GrönaDruvan

Använder ni boxershorts/kalsonger på era barn som har blöjor?

Det gör inte vi... vi tar bara på byxorna direkt på blöjan. Jag vet faktiskt inte hur andra gör, och börjar tänka lite att det kanske är äckligt att göra så? Kanske ska man ha boxershorts som ett extra skydd? Fast jag tycker ändå det är lite konstigt att ha det....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-20 18:00
    Eller trosor såklart...

• Svar på tråden Använder ni boxershorts/kalsonger på era barn som har blöjor?
  • ELLEoClara

Nej, blöja räcker bra.

Har dock en bekant vars son på 14 mån är expert på att dra av sig blöjan och de använder ibland kalsonger över för att hindra honom att dra av sig blöjan. 

• Tingeling83

Nej hade de då och då bara , mest när de blöja , boxer/kalsong och de går pottan då och då bruka jag ha både och på för att då kankse blöjan åkte av sen bara boxerna på annars väldigt sällan jag hade de

♥ ? * ¨ `* ?Glad mamma till 2 busungar ? * ¨ `* ? ♥
  • Zezana

Vi använder bara kalsonger om han ska vara utan byxor & har vanlig blöja på sig, då är det för att han tar av sig blöjan annars..

• CathrinLarsson

Vi gör lite både och... Inte för att det har någon särskild funktion, utan för att vår son ofta plockade med sig sin pappas kallingar. =) Vi köpte en förpackning kallingar med passform för att en blöja ska få plats under, och använder dom ibland. Vi skippar dom alltid till dagis eftersom dom egentligen är lite onödiga och helt klart en onödig belastning för personalen, men hamma vill han ha dom ibland! =)

• Rosa socka

Vi har bara blöja, han hade en period då han hela tiden ryckte upp blöjan men slutade med det när vi köpte Up&Go istället. Nu tar han av sig pyjamasen och blöjan direkt han vaknar på morgonen.
    Vad är det som ska vara äckligt att vara utan några underbyxor över blöjan?

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • pp08

Nej, men jag använder fortfarande bodys på min 17mån tjej.

Ingenting som gliper, blöjan sitter på plats, och hon kan själv inte dra i blöjorna, varken dag eller nattid.

• Dr Mupp

Nej det har vi aldrig gjort.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • La Lola

Nä, aldrig....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Jungblom

Ja under tiden vi har pottränat så hade hänt och hon vill gärna ha trosor utan på nattblöjan (torr på dagarna).

Men det är inte som ett extra skydd.

Svar på tråden Använder ni boxershorts/kalsonger på era barn som har blöjor?