Tips mot utbrändhet!! Någon som jobbat som säljare????
Hej!
Här är en småbarnsmamma som försöker komma tillbaka till arbetslivet efter att ha fått en liten knatte. Mitt problem är att jag är säljare, har varit utbränd en gång i tiden - och som de som varit utbrända känner till - så tar det jätte lång tid att återhämta sig helt och flera år innan man har samma uthållighet som man hade innan man gick in i väggen. Jag har fortfarande en känslighet för stress och psykisk press - och då menar jag när jag pressar mig i diskussioner eller argumentationer - så som mitt jobb som säljare kräver.
Jag vill aaabsolut inte komma ens i närheten av risken för att bli utbränd igen - det är en lyx jag inte kan unna mig att riskera nu när jag är mamma, känner jag. Och arbetsmarkanden är ju inte direkt som så att det kryllar av arbeten. Och jobbar jag på okej, så kan jag tjäna ganska så bra som säljare.
Nu har jag en relativt lättsåld produkt som mer eller mindre säljer sig självt. Ändå känner jag av utmattningssymptom när jag bara jobbat tre dagar!!! Jag vet inte vad det är som händer. Jag bara pratar med några människor och springer iofs en hel del i trappor osv. Men ändå!!!
Jag vill verkligen kunna arbeta utan att riskera ett återfall så snälla - är det någon som är expert på det här med utbrändhet eller som kan ge mig något smart tips på hur jag kan arbeta mer effektivt eller liknande? Någon som har varit med om detta och har något tips?
Ps: Har planer på att börja plugga eventuellt - men det är först nästa höst som jag kan börja läsa. Funderar på beteendevetenskap men vi får se.
Hoppas hoppas på svar!!