• Me o Mike

Vad sätter man som halkskydd i trappor??

Vad är snyggast att ha som halkskydd i trappen?? Och VART hittar jag detta?!

Tack för hjälp!

• Svar på tråden Vad sätter man som halkskydd i trappor??
  • Frontline

Vad för typ av trappa pratar vi om, finns ju en del olika material så att säga...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Me o Mike

Tjaa det är väl en laserad ektrapp skulle jag tro. (vi har inte flyttat in än så jag kan inte svara exakt här och nu!)
    Den är "ihålig". (alltså öppen mellan stegen.

• Me o Mike

Tack! Fast hmmm. Vet inte om det är så snyggt kanske? Eller jag vet inte.. Så svårt att få en bild i huvudet om man inte har sett på en trapp hur det ser ut!
    Men jag är jättetacksam för tipset!!

• Me o Mike
    Lilly80 skrev 2010-11-21 16:39:47 följande:
    Vi målade trappan vit och har svarta halkmattor från jula.
    Vadå svarta halkmattor? Vad för mattor?
  • Me o Mike

Njae vi hade inte tänkt måla. Har sett det där pulvret man blandar. Smidigt.

Och dom där halvmånarna har jag också tittat på. Dom "syns" lite för mycket.. Eller jag vet inte!

haha fy. Jag har ju fått jättemycket bra tips här! Börjar undra vad sjutton jag är ute efter egentligen!?

Jag hade en bild i skallen av hur det skulle se ut..

• Jess69
    Me o Mike skrev 2010-11-23 13:45:37 följande:
    Njae vi hade inte tänkt måla. Har sett det där pulvret man blandar. Smidigt.

Och dom där halvmånarna har jag också tittat på. Dom "syns" lite för mycket.. Eller jag vet inte!

haha fy. Jag har ju fått jättemycket bra tips här! Börjar undra vad sjutton jag är ute efter egentligen!?

Jag hade en bild i skallen av hur det skulle se ut..
    Haha, ja, det är svårt att hitta när man fått en idé i huvudet..i värsta fall får du väl sätta såndär
    genomskinlig skårad plastlist på kanten av varje steg...då syns det inte så mycket...
  • Me o Mike
    Jess69 skrev 2010-11-23 13:47:41 följande:
    Haha, ja, det är svårt att hitta när man fått en idé i huvudet..i värsta fall får du väl sätta såndär
    genomskinlig skårad plastlist på kanten av varje steg...då syns det inte så mycket...
    Eller ta bort trappan och sätta en kana ist.. Då snubblar ingen.. Man åker ner på rumpan bara!
  • Jess69
    Me o Mike skrev 2010-11-23 13:54:08 följande:
    Eller ta bort trappan och sätta en kana ist.. Då snubblar ingen.. Man åker ner på rumpan bara!
  • versan
    Me o Mike skrev 2010-11-20 20:15:40 följande:
    Tjaa det är väl en laserad ektrapp skulle jag tro. (vi har inte flyttat in än så jag kan inte svara exakt här och nu!)
    Den är "ihålig". (alltså öppen mellan stegen.
    Vi har likadan trapp som ni & vi lärde lilltjejen från början att krypa nedför & sitta ned på rumpan & hasa sig ned den vägen & vi behövde inga halkskydd.
    Men annars skulle jag nog köra med antihalkskydd som man kan sätta i badkaret.
    Dom är genomskinliga runda & känns som sandkorn i dom.
    dom fanns i svart & vitt + genomskinligt & tydligen fäster dom lätt på lackad & plastytor.
    Syns knappt att dom ligger på trappen & kan tas bort när det inte är behov av dom längre.
    såg dom på nätet men kommer ej ihåg vart.

• SupersurasunkSara

Köp sånt sånt där halkpulver och bara lacka om trappen då. Om det inte är färgat pulver så klart som syns iaf.

Ett tips då är att lacka vartannat trappsteg så kan ni använda trappan i taget så kan ni använda den under tiden det torkar. 

• Frontline
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-16 15:21:42 följande:
    Köp sånt sånt där halkpulver och bara lacka om trappen då. Om det inte är färgat pulver så klart som syns iaf.

Ett tips då är att lacka vartannat trappsteg så kan ni använda trappan i taget så kan ni använda den under tiden det torkar. 
    Tur att TS har haft snart 3 års betänketid fram tills ditt svar, men vem vet trappan kanske inte är klar än
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • SupersurasunkSara
    Frontline skrev 2013-09-16 22:34:53 följande:
    Tur att TS har haft snart 3 års betänketid fram tills ditt svar, men vem vet trappan kanske inte är klar än
    Hahahaha, tänkte inte på att kolla datumet Det brukar jag göra annars Den låg så pass högt upp i listan så jag tänkte inte på det
Svar på tråden Vad sätter man som halkskydd i trappor??