Vad sätter man som halkskydd i trappor??
Vad är snyggast att ha som halkskydd i trappen?? Och VART hittar jag detta?!
Tack för hjälp!
Vad är snyggast att ha som halkskydd i trappen?? Och VART hittar jag detta?!
Tack för hjälp!
Vad för typ av trappa pratar vi om, finns ju en del olika material så att säga...
Tjaa det är väl en laserad ektrapp skulle jag tro. (vi har inte flyttat in än så jag kan inte svara exakt här och nu!)
Den är "ihålig". (alltså öppen mellan stegen.
Tack! Fast hmmm. Vet inte om det är så snyggt kanske? Eller jag vet inte.. Så svårt att få en bild i huvudet om man inte har sett på en trapp hur det ser ut!
Men jag är jättetacksam för tipset!!
Jag har biltemas halktejp, den funkar bra och lossnar inte, Ingen tänker på att den sitter där.
Vi målade trappan vit och har svarta halkmattor från jula.
Ska ni måla om trappen? Eller lasera om den? För det finns ett "halkpulver" på färgaffärer som man häller
i färgen innan man målar och det är inget som syns sen, men det blir knottrigt och "halkfritt" på trappstegen,
funkade perfekt för oss.
Annars finns ju dom här från Jotex, dom tycker jag är snygga
http://www.jotex.se/ListPage/Search.aspx?SearchText=halkskydd&ConceptStoreCategoryId=
Njae vi hade inte tänkt måla. Har sett det där pulvret man blandar. Smidigt.
Och dom där halvmånarna har jag också tittat på. Dom "syns" lite för mycket.. Eller jag vet inte!
haha fy. Jag har ju fått jättemycket bra tips här! Börjar undra vad sjutton jag är ute efter egentligen!?
Jag hade en bild i skallen av hur det skulle se ut..
ungefär så här se våran trappa ut, fast vi har hål mellan trappstegen www.styleroom.se/image/scaled/normal/29l7/1/226555-trappa-med-belysning.jpg
Läste nu att du inte vill har såna halvmånar
Köp sånt sånt där halkpulver och bara lacka om trappen då. Om det inte är färgat pulver så klart som syns iaf.
Ett tips då är att lacka vartannat trappsteg så kan ni använda trappan i taget så kan ni använda den under tiden det torkar.