• Ammiz

Gotlandssemester- vill ha tips!!!!

Jag tänkte ge min pappa en resa till Gotland när han fyller 60, tillsammans med mig, min fru och min lilla dotter, samt min farbror och hans sambo. Tycker vi umgås för lite, vore så kul att semestra ihop och han kommer sig aldrig för att åka iväg på egen hand. Och han har tydligen aldrig varit på Gotland, enligt min farmor.

Vi tänkte åka i vår, eftersom det är så kallt och trist nu.
    Vi tänkte vara borta tre nätter.

Behöver alla tips och råd man kan få!! Vart ska vi åka? Vad vill man se? Ska vi stanna i Visby eller ska vi resa runt? Vi har bara en bil på alla dessa personer, men det går ju att hyra.

• Svar på tråden Gotlandssemester- vill ha tips!!!!
  • MamaPapa

Både vår o höst är lugna, sköna o fina perioder utan massa turister. Nackdelen är dock att det finns risk för att mycket inte har öppnat för säsongen - en del nörjar öppna efter Valborg.

Tycker nu ska bo i Visby men också åka runt. Det finns jättefina kustvägar - beror lite på hur långt bort ni vill göra utflykter.

Fårö är populärt norrut. På västkusten har du fina Klintekusten med fågelreservat o tjusig utsikt mot karlsöarna. Fröjel kyrka har en kastellruin där man har strålande utsikt.

Ostkusten har tex raukar i Ljugarn. Längst söderut har du också fina raukar och Hoburgsgubben.

• Ammiz

Tack för ditt svar!
    Du har inte vidare tips på bra/inte tokdyra ställen att bo i Visby? Borde ju vara billigare när det inte är högsäsong?

Tar gärna emot fler tips!

Svar på tråden Gotlandssemester- vill ha tips!!!!