• Sandra28

10 åring får ut sperma på natten

För ca två veckor sen kom min 10 åring in till mej på moronen och va jätte ledsen och sa han blivit kladig i pyjamas byxorna. Jag hjälpte honom och tvätta sej och kände igen lukten och konsistensen. Det var sperma !!Förvånad
    Nu har det vart så här några gånger, på morgonen är han kladdig och skäms. Jag har tröstat han och sakt det inte är något farligt och att det inte gör något att pyjamasen måste tvättas igen.
    Han vet inte vad det är som komer ut utan jag har bara sakt det är slem som komit ut ur snoppen.

Är han inte typ för ung för att ha sperma ? Nån mer som haft pojkar som fått så här ?

Jag tycker det är jätte jobbigt och vet inte vad jag ska säja till han. Vill inte att han ska börja tänka på sex och sånt och fatta han är ett barn som kan göra barn.
    Vill han ska vara min lilla myskille  Rynkar på näsan.

• Svar på tråden 10 åring får ut sperma på natten
  • tideloo

Jag tycker du ska förklara för
    Honom
    Vad det är för något och varför han får det så kanske han inte skäms så mycket och behöva gå å undra va det är kan ju ibte vara så roligt?

• Punkster

Det är nog inte så ovanligt som du tror. Jag tycker helt klart att du ska förklara för honom, så att han inte går runt och tror att han är sjuk eller att det är något fel på honom. Man kan ju säga det på ett väldigt enkelt sätt, utan några sexuella kopplingar. Typ "När pojkar blir lite äldre så händer det så ibland, det är inte konstigt utan helt normalt, och inget att skämmas för".

• IsDimma

Men berätta för honom vad det är och varför det kommer. Det är ju helt normalt och inget han ska skämmas för!

• Mamsie

Men snälla nån! Min fyraåring vet att det kommer sperma ur snoppen när killar blir äldre - så varför skulle din tioårige son inte få veta det? Säg att kroppen tränar för att han ska kunna bli pappa när han är vuxen
    Hur tror du det var för mig att se dottern ha C-kupa i 10årsåldern? Tror du jag försökte tysta ner att brösten är för att producera mjölk till barn?

Ta det lugnt bara - det är naturligt så du måste agera som om det vore naturligt .-)

~ d/f♀nov-85, ♂apr-87, ♀nov-88, ♂jun-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Sandra28

Jag och "myskillen" pratade lite innan han somnade ikväll. Jag förklarade för honom och jag tror han förstog.
    Tack för ert stöd, kännde mej helt ställd.
    Imorgon ska jag köpa några extra pyjamas till min "mysis". Skrattande

• moi01

Detta är helt normalt jag hadde "skönt i snoppen" på natten redan som 5 åring men det kom inte sperma då ännu men när jag var 8 satt jag på toaletten och runkade i boxer shortsen då hörde jag att det droppade nåt på golvet det var sperma som kom ur snoppen eller egentligen det som kommer i den åldern då för mig när jag var 8 och det som kommer för din son är sädesvätska men utan spermier bara vätskan

Svar på tråden 10 åring får ut sperma på natten