• MissSept

Barnvagn, bäst i test???

Hej!

Börjar planera inför barnvagns köp.

Vet att det funnits en del barnvagnstester. Nån som har koll på detta??

Finns det några vagnar (kombi) som rekommenderas?? 

• Svar på tråden Barnvagn, bäst i test???
  • Sigvard10

vi har en emmaljunga city cross den fick minus på suffleten den kunde barnen klämma sig på inget vi har råkat utför o förövrigt är vi så nöjda med den vagnen
    jag tror att vi föräldrar gjort test o test fakta borde ha resultat ang vagnar

22/3-2008 Kom min Prinsessa 21/7-2010 Kom min Prins
  • Kazeer

Från Konsumentverket:

www.konsumentverket.se/Nyheter/Pressmeddelanden/Pressmeddelanden-2010/Uselt-resultat-i-barnvagnstest--ingen-blev-godkand/

Här kommer en sammanfattning av testet:
    www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Nyheter/2010/Sammanfattning%20av%20barnvagnstest.pdf

Hela rapporten finns även att läsa:
    www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/rapporter/2010/2010_9_MK_barnvagnar.pdf

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Alcarinque

Sen får man väl ta de där testerna med en nypa salt och läsa mellan raderna med. Som exempel blev "vår" vagn underkänd i ett sånt test för inte så länge sedan för att den skriftliga bruksanvisningen inte var tillräckligt bra  

Kläm och känn på en massa vagnar så hittar ni nog någon bra  

• MissSept
    Alcarinque skrev 2010-11-20 22:19:13 följande:
    Sen får man väl ta de där testerna med en nypa salt och läsa mellan raderna med. Som exempel blev "vår" vagn underkänd i ett sånt test för inte så länge sedan för att den skriftliga bruksanvisningen inte var tillräckligt bra  

Kläm och känn på en massa vagnar så hittar ni nog någon bra  
    Det är nog vettigt ;) 
  • Kickan1980

Emmaljunga Nitro city?

• oktoberbarn2006

jag tycker att mitt bästa  vagn köp, av några stycken, hade brio först, är baby jogger från babyproffsen! Helt suverän!

• sarsparis

Som sagt, de där testerna tar jag med en nypa salt. En del vagnar har som sagt fått underkänt pga bruksanvisningar, klämrisk på underliga ställen där barn knappt kommer åt mm. Tycker ofta det är så med testfaktas tester. Åk istället till en affär och kläm och känn.

Själv har vi en brio happy som vi är kanon nöjd med, enligt testfakta 2007 då vår vagn är tillverkad kan handtaget spricka......i minus 40 grader!!!! Hur ofta är det så kallt i Sverige?

• lilla snöflingan
    sarsparis skrev 2010-11-26 19:42:18 följande:
    Som sagt, de där testerna tar jag med en nypa salt. En del vagnar har som sagt fått underkänt pga bruksanvisningar, klämrisk på underliga ställen där barn knappt kommer åt mm. Tycker ofta det är så med testfaktas tester. Åk istället till en affär och kläm och känn.
    Ja, men det står ju i testet av vilken anledning vagnen är underkänd, så då kan man ju avgöra själv om man tycker att det är viktigt eller inte. Jag litar inte heller blint på tester, men om en vagn vält eller om det finns stryprisker i vagnen så tycker jag att det borde ringa en varningsklocka. Och det är inget som du kan märka själv om du tittar på vagnen i affären. Det finns även vagnar som fått bäst i test men som ändå inte håller för mer än några månaders användning, som tex. crescent classic.

Däremot tycker jag det är viktigt att man tar reda på vad testet testar. Test som råd&rön och konsumentverket testar ofta säkerhet och hållbarhet (men inget om hur bra vagnen är att använda) medan test som vi föräldrar, smartson och liknande ofta bara testar användarvänligheten.
  • JTo
    Mann skrev 2014-11-17 16:22:19 följande:

Här är ett stort test av barnvagnar från i år: http://wiseguide.se/bast-test-barnvagn-barnvagnstest-2014/

Brio Go Next blev bäst i test. 

Längst ned på sidan, under rubriken Köpguide barnvagn finns det tips och råd på vad man ska tänka på när det är dags att köpa ny barnvagn. 

Fast hen har nog hunnit hitta en vagn redan
Svar på tråden Barnvagn, bäst i test???