FinastE2010 skrev 2010-11-22 00:11:40 följande:
Hej hej!
Ah, okej! :) Har ni barnen varannan vecka då? Jo jag tycker det också är rätt skönt att vara själv nu. Eller det är jobbigt att jag aldrig har någon fritid elelr tid att andas men eftersom vi bråkade en del så är det ju extremt skönt o slippa det och bara vara. :)
Japp jag är mammaledig och planen är väl att han ska börja dagis någon gång i juni då förmodligen mina dagar kommer ta slut, så då är han väl ca 1,4 år när han börjar. Hade egentligen velat att han skulle börja till hösten men jag blir tyvärr tvungen att ta ut alla mina dagar snart då jag ska flytta och kommer få lite mer kostander än nu.
Jobbar du eller vad gör du för något?
Godmorgon!
Barnen sover hos mig 2-3 dagar och sen samma hos sin pappa. Just nu fungerar det bra, då vi bor väldigt nära och deras pappa för det mesta lämnar och hämtar på dagis. Vi har en ganska bra relation nu trots situationen, vilket känns skönt för barnen, men man vet aldrig hur länge det varar!
Förstår att du inte får så mkt tid över till dig själv när du är mamma på heltid.
Det blir såklart lättare ju större barnet blir, nu är det fortfarande mkt bära? Fast haha, sonen på 2 år är extremt klängig och tung, känns som armarna snart är 2 meter
Skönt att vara mammaledig, jobbig tid på året, med overall och slask... men du kanske är en vintermänniska? :)
Låter spännande med flytt, blir det i närheten, större/mindre?
Fast större kostnader är inte att föredra ,vrider o vänder på dessa slantar varje månad. Huvva!
Nepp, nu ska jag kila iväg till jobb..
Ha en bra dag!