• FinastE2010

Ensamma mammor/pappor i 25års åldern i sthlmstrakten!

Tycker det börjar bli lite trist o vara så mycket ensam med min son som nu är 9 mån och jag själv fyller 25 i januari. Tycker man tappat mkt vänner nu när man blivit ensam med barn.

Pappan och jag separerade för drygt 2 mån sedan och nu bor sonen hos mig på heltid.

Kanske fler i min ålder i sthlm som är ensamma och vill umgås med lite nytt folk både utan och med barn? :)

Bara ha någon att dela allt roligt/tråkigt med, fika, shoppa och ha kul med! :)

Någon som känner igen sig kanske? :)

• Svar på tråden Ensamma mammor/pappor i 25års åldern i sthlmstrakten!
  • skruttis85

Hej hej!

Är 24 år (blir 25 i dec), har två barn i åldrarna 2 och 4.
    Bor norr om sthlm... separerat för 3 mån sedan och har delad vårdnad om barnen.

Och jag själv söker lite nya vänner, så jag hoppar självklart med i din tråd :)

Antar att du är mammaledig med sonen?

Just nu ser jag fördelarna med att bo "själv" som; ensam rätt över fjärkontrollen, och trots söndag så får man säkert unna sig en chokladbit... så det ska jag göra nu!

Ha en bra kväll!

Dotter 070104 & Son 081025
  • Ellie23

Hej! 
    Jag är 26 år och är ensamstående med min son (fyller 2 år i februari)  på heltid. jag och min man har nyligen skillt oss och han har flyttat utomlands..  min son går på dagis och jag pluggar på su så det är rätt fullt upp, men tycker att helgerna blir så trista nu när jag har tappat en del vänner sen separationen och skulle gärna vilja komma i kontakt med lite nytt folk...

hur går det för dig? är du fortfarande mammaledig?

• skruttis85

Ellie: heej där
    Ja, jag är även här o far-)
    Allt bra med dig?

• Ellie23

skruttis; ja det är ok, noah (min son) sover och jag tänkte kolla lite på tv och måla tånaglarna och göra ansiktsmask, terapi....Skrattande

hur är allt med dig nu? känns det lite lättare?       

• FinastE2010
    skruttis85 skrev 2010-11-21 19:53:29 följande:
    Hej hej!

Är 24 år (blir 25 i dec), har två barn i åldrarna 2 och 4.
    Bor norr om sthlm... separerat för 3 mån sedan och har delad vårdnad om barnen.

Och jag själv söker lite nya vänner, så jag hoppar självklart med i din tråd :)

Antar att du är mammaledig med sonen?

Just nu ser jag fördelarna med att bo "själv" som; ensam rätt över fjärkontrollen, och trots söndag så får man säkert unna sig en chokladbit... så det ska jag göra nu!

Ha en bra kväll!
    Hej hej!

Ah, okej! :) Har ni barnen varannan vecka då? Jo jag tycker det också är rätt skönt att vara själv nu. Eller det är jobbigt att jag aldrig har någon fritid elelr tid att andas men eftersom vi bråkade en del så är det ju extremt skönt o slippa det och bara vara. :)

Japp jag är mammaledig och planen är väl att han ska börja dagis någon gång i juni då förmodligen mina dagar kommer ta slut, så då är han väl ca 1,4 år när han börjar. Hade egentligen velat att han skulle börja till hösten men jag blir tyvärr tvungen att ta ut alla mina dagar snart då jag ska flytta och kommer få lite mer kostander än nu.

Jobbar du eller vad gör du för något?
  • FinastE2010
    Ellie23 skrev 2010-11-21 19:55:33 följande:
    Hej! 
    Jag är 26 år och är ensamstående med min son (fyller 2 år i februari)  på heltid. jag och min man har nyligen skillt oss och han har flyttat utomlands..  min son går på dagis och jag pluggar på su så det är rätt fullt upp, men tycker att helgerna blir så trista nu när jag har tappat en del vänner sen separationen och skulle gärna vilja komma i kontakt med lite nytt folk...

hur går det för dig? är du fortfarande mammaledig?
    Hej! Okej ja jag kan tänkte mig et är fullt upp.. Jag tänkte plugga till sjuksköterska sen o först tänkte jag ju göra det redan när han börjar dagis men har en rätt krävande son så jag får skjuta upp de planerna tills han klarar av att underhålla sig själv lite längre stunder än 3 min, hehe. ;) Tycker du det är skönt att du är ensam med sonen och "kan göra som du vill" eller jobbigt att han flyttat utomlands? Vill han inte ha kontakt med sin son om jag får fråga?

Jo tycker också det är så trist.. tycker man tappade mycket vänner så fort man fick barn. Då är man väl inte lika rolig längre. ^^ Jag är ju som sagt mammaledig och dagarna går ju nästan lite för snabbt, hinner inte med mkt när jag är själv. Pappan träffar sonen 2 ggr i veckan hemma hos mig sen får man väl se hur det blir i framtiden.. Sonen har även en halvsyster från pappans sida men tyvärr verkar inte mamman alltför medgörlig och att barnen ska ha kontakt. Tråkigt tycker jag, dom är ju ändå syskon..
  • skruttis85
    FinastE2010 skrev 2010-11-22 00:11:40 följande:
    Hej hej!

Ah, okej! :) Har ni barnen varannan vecka då? Jo jag tycker det också är rätt skönt att vara själv nu. Eller det är jobbigt att jag aldrig har någon fritid elelr tid att andas men eftersom vi bråkade en del så är det ju extremt skönt o slippa det och bara vara. :)

Japp jag är mammaledig och planen är väl att han ska börja dagis någon gång i juni då förmodligen mina dagar kommer ta slut, så då är han väl ca 1,4 år när han börjar. Hade egentligen velat att han skulle börja till hösten men jag blir tyvärr tvungen att ta ut alla mina dagar snart då jag ska flytta och kommer få lite mer kostander än nu.

Jobbar du eller vad gör du för något?
    Godmorgon!

Barnen sover hos mig 2-3 dagar och sen samma hos sin pappa. Just nu fungerar det bra, då vi bor väldigt nära och deras pappa för det mesta lämnar och hämtar på dagis. Vi har en ganska bra relation nu trots situationen, vilket känns skönt för barnen, men man vet aldrig hur länge det varar!

Förstår att du inte får så mkt tid över till dig själv när du är mamma på heltid.
    Det blir såklart lättare ju större barnet blir, nu är det fortfarande mkt bära? Fast haha, sonen på 2 år är extremt klängig och tung, känns som armarna snart är 2 meter

Skönt att vara mammaledig, jobbig tid på året, med overall och slask... men du kanske är en vintermänniska? :)

Låter spännande med flytt, blir det i närheten, större/mindre?
    Fast större kostnader är inte att föredra ,vrider o vänder på dessa slantar varje månad. Huvva!

Nepp, nu ska jag kila iväg till jobb..

Ha en bra dag!
  • Lindha82

är 28 år, bor ensam med min lilla dotter på 4 månader, pappan har bara umgänge 2 timmar i veckan! Tufft tufft, men det funkar:) Kan med tycka dagarna kan bli lite inrutade, mycket tid springer bara i väg men mycket dötid också:(

• trötta mamma

Hej jag heter buffy och är 26 år, jag bor i stockholm nära globen, med mina 2 barn, ena är på 2,6 år och den andra är 10 år, båda  är flickor, jag är ensamstående, har varit det i 3,2 år, och har inga vänner som jag har nära relation med, och som tar sig tid att fika eller komma över, eller snacka bara, en god vän alltså, så jag letar hoppas någon nappar, hej så längeSolig

• L13

28 år,son 2.5år och bor i kommun norr om Sthlm..pappan träffar sonen ca 2ggr/mån:-/.... Han bor hos tjejen han lämna oss för och hon är utan barn.....ja vad säger man.....jag o prinsen flyttade till eget 1/12....det var lycka!

Svar på tråden Ensamma mammor/pappor i 25års åldern i sthlmstrakten!