Tips på lek/aktivitet på julafton?
Jag firar jul med mina föräldrar, syskon och deras barn. Det brukar bli så att vi äter, ser på tv, pratar i mun på varann, äter mer, ser på tv och pratar.
Jag har tappat julglädjen de sista åren för jag blir besviken på mina syskon framför allt.
T.ex. så har vi sagt tidigt under dagen att vi ska spela sällskapsspel ihop efter gröten eller vad det nu kan va. Sen så bangar alla. Förra gången åkte min syster och hennes man till sina kompisar senare på kvällen. Jag tycker bara inte att det är ok att dumpa familjen på julafton. Vi är totalt 9 personer i åldern 27-35. Vi borde väl kunna umgås utan att nån blir uttråkad och vill åka nån annanstans?
Min bror och hans fru vill jämt åka hem tidigt för att lägga barnen. Men en gång per år borde dom väl kunna vara vakna lite längre?
Jag är singel och de har familjer, det förstår jag, men kan ändå inte hjälpa att hela julafton känns så ledsam. De sista åren har jag känt varje julaftonskväll "jahapp, det blev inte mer än så här".
Har ni nåt tips på nån riktigt bra aktivitet man kan planera in? Nåt för de vuxna framför allt. Jag vill bara att nåt ska bli annorlunda det här året.
Alla tips är välkomna!