• Två små underverk

Levande ljus i skål med vatten, hur gör man?

Undrar om någon har enskål med vatten med levande ljus och pynt?
    Vart kan man köpa grejer till det, fin skål och något annat fint att lägga i vattnet, vad?
    Behöver inspiration

Är det bara att lägga i ljusen i vattnet också flyter dom eller ska man ha något runt om ljusen?

ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
  • Svar på tråden Levande ljus i skål med vatten, hur gör man?
  • Curtos

Det finns speciella flytljus att köpa, funkar med vanliga värmeljus också, så länge det inte kommer in vatten i aluminiumkoppen, då kan ljuset sjunka.

• Shadowcat

Jag brukade ha en sådan skål, tills katten kom på att det var vatten i och började dricka därifrån då slutade jag...
    Men jag hade lite dekorationsstenar i botten (har haft både grus och stora) och någon prydnadssak, typ en tomte som inte flyter nu när det börjar närma sig jul osv. Värmeljus flyter inte av sig själva utan du måste köpa som en liten glasskål som man stoppar i ljuset i och då flyter det. Men det finns vissa ljus som flyter av sig själv också. Men jag tyckte det blev för dyrt i längden och köpa sådanna. Min behållare köpte jag på en blomsteraffär kostade 5 eller 10 kronor styck.

• Fuffens

köp en fin skål på ikea, lägg lite fina stenar i botten och några färska blommor. Hur enkelt som helst!

• Två små underverk

Tack ska kika på blomsterlandet Stenar i botten låter jättefint!

ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
Svar på tråden Levande ljus i skål med vatten, hur gör man?