• Jazzmamman

"Lekhandskar" för vuxna

Nu kom den skånska vintern igen. Blött, blött, bött .. och lite vitt.
    Till barnen finns en massa fina vind- och vattentäta vantar men till vuxna kan jag bara hitta supervarma och klumpiga GoreTex-handskar för slalom/snowboard. Så kallt är det inte och man behöver vara lite smidigare.
    Är det nån som vet nån vind- och vattentät vuxenhandske som inte är så klumpig?

• Svar på tråden "Lekhandskar" för vuxna
  • Jazzmamman

Jag har kollat på Hestra och andra ställen men jag förstår inte riktigt när de skriver att ovandelen är vind- och vattentät men sen är innerhanden i tex getskinn. Det är väl innerhanden man blir blöt om när man tex kramar snöbollar i plusgrader och getskinn är ju knappast vattentätt.

• Anne69

Jag kan också rekommendera Hestra. Men de är varma, lite för varma nu. Jag brukar också köpa fodrade trädgårdshandskar, det är rätt bra så här års. Finns i lite olika tjocklek (jag har ett par för tidiga hösten, ett annat par för sena hösten). Köps på Jula eller Plantagen, på trädgårdsavdelningen/avd för arbetskläder.

• Anne69

Apropå ämnet: så köpte jag i fjol ett par "barnskor" - samma Superfit som barnen har. De är kalas!

Svar på tråden "Lekhandskar" för vuxna