• Analoga

Vilka slags skridskor har ni till era tjejer?

Vi köpte i år ett par "pojkskridskor" (hockeyskridskor) till vår 6-åring, istället för de där vita som är så smala och trånga. Vet inte om vi gjorde ett misstag för det var lite svårare i början för henne att åka idag, men hon kanske vänjer sig.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vilka slags skridskor har ni till era tjejer?
  • 010306

vita tjejskridskor. Mina tjejer har smala fötter också så. Dem lärde sig snabbt åka som 6 åringar men sen vet jag ju inte om det hade nått med skridskorna att göra

• kixan

Vi har techno pro ställbara skridskor. De är mer som hockeyrör än "tjejskridskor", mina tjejer gillar dem, och så är det ett stort plus att de är ställbara i storlek så räcker de minst 2 säsonger.

A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • NoNoo

Mina tjejer har techno pro, typ hockeyrör fast det är visserligen vita med rosa detaljer.  2 "pjäxspännen och inga taggar. Så glad att de kan ha dessa även iår.

Norah 031126 & Noomi 031126
  • Dr Mupp

De är vita, men ser ut som hockeyrör. Inga taggar.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Fimpen72

klassiska hockeyrör... Inget jäkla opraktiskt vita lull-lullskridskor.

Viktigt med snörning på vår dotters skridskor eftersom hon har smala fötter.
    De ska ju även få plats med sköna raggisar/ullstrumpor i dem.

• Miss Lau

Klassiska hockeyrör har min dotter. Här har i princip alla tjejer som inte tränar konståkning såna.

• JWM

har till bägge barnen dessa från intersport som är breda bra barnskridskor med 2 pjäxspännen
    bägge klarar att ha tjock socka i samt att knäppa skridskorna själva

konståkningsskridoskor får dom när dom blir större

grabben ville ha hockeyrör men jag bad han knyta dom o det kunde han ju inte så då blev det denna modell även i vinter

för när det är gympa o 25 ungar ska åka vill man ju åka o inte sitta o vänta mer än halva lektionen på att fröken ska knyta åt en...

grabb 8 år
    tjej 7 år

• LillTussa

Hockeyrör. 

Konståkningsskridskor är jävliga å åka i och dessutom lär de sig inte stanna ordentligt utan bara m hj a taggarna. Helt onödigt. 

• bustjejen

De har konståkningsskridskor, iaf från 6 års åldern. Innan dess utan taggar.
    Hockeyrör förstår jag inte poängen med att köpa, såvida de inte har ett par att ärva från ett äldre syskon.

• LillTussa
    bustjejen skrev 2010-11-23 10:13:52 följande:
    De har konståkningsskridskor, iaf från 6 års åldern. Innan dess utan taggar.
    Hockeyrör förstår jag inte poängen med att köpa, såvida de inte har ett par att ärva från ett äldre syskon.
    Köper du också konståkningsskridskor till dina söner? Eller varför är det poänglöst att köpa hockeyrör till flickor men inte pojkar?

En ärligt ställd fråga bara. Jag förstår inte resonemanget riktigt..
Svar på tråden Vilka slags skridskor har ni till era tjejer?