• Familjen AE

Blöjfri på natten...

Hej!

Jag söker tips på hur jag ska få min dotter bljöfri på natten...??

Vi har testat att bara haft trosor på henne men det har inte funkat...

Hon har sovit hela natten men kissat på sig mot morgonkvisten...

Problemet är att hon inte har vaknat av att hon kissat på sig...

Känslan är att hon inte är redo för att sova utan blöja..

Hur har ni gjort?

Nån som varit i samma sits??

• Svar på tråden Blöjfri på natten...
  • mammatill3underbara

Okej... Ungefär som vår yngsta när vi slutade med blöja... hon va dock duktig och var torr hela nätterna... och är det fortfarande.. storasyster dock här vi haft lite problem med första 2 veckorna... Vi använde dock frottéplast och såg till att hon inte fick för mkt att dricka på kvällen och att hon skulle kissa innan hon gick i säng. Det händer fortfarande att det sker olyckor men det är verkligen inte ofta längre... Det enda jag kan rekommendera är att fortsätta och kanske försöka att väcka henne en gång extra på kvällen innan ni går i säng så att hon kan kissa en gång till... Testa detta och om det inte funkar så vänta en 6 månader eller så och testa sen igen... Lycka till Glad

• vittra

Sätt henne på pottan innan ni själva går och lägger er, så gjorde vi framförallt första tiden efter att dottern blev av med blöjan.

• kajsa73

Hej TS,
    hur har det gått? Jag är i samma sits som du, min dotter är oxå 3 1/2 och hon har varit torr dagtid i  1 1/2 år nu så det känns som att hon borde kunna sluta med blöja även på natten. Nattblöjan har dock aldrig varit torr på morgonen. Har provat att sova utan blöja vid några tillfällen, hon dricker inget precis innan läggdags och hon kissar precis innan hon går och lägger sig men hon kissar alltid ner sig och hon vaknar inte ens av det..
    Vet inte vilket som är bäst; att vänta tills nattblöjan faktiskt är torr på morgonen eller att sätta henne på toaletten innan man själv går och lägger sig så hon får kissa lite och därmed minimera risken att hon kissar ner sig.
    Samtidigt vill man ju inte avbryta hennes sömn ( hon var iochförsig knappt vaken när jag satte henne på toaletten)
    Någon annan som har tips?

• Super blondinen

Hej vi köpte Imse vimse tränings byxor en tyg blöja den fungerade super så den ser ut o kännes ungefär som ett par vanliga underkläder.
    Men kissar hon så blir det inte våt i sängen o kroppen känner att det blir lite blöt som senare skikar en signal till hjärnan som för informationen vidare att det är dags att gå på potan.

Så mitt bästa råd är imsevimse tränigsbyxa.

Lycka till.

• Familjen AE

Vi har inte provat något mer..avvaktar tills hon själv känner att hon inte vill sova med blöjan...

Hom har trots allt bara varit blöjfri sen i somras...

Svar på tråden Blöjfri på natten...