härskartekniker, någon som varit utsatt?
... eller är det bara jag? Under ett seminarium där jag höll ett anförde kring varför just "gemensam vårdnad" blivit lagstagdfastlagd" under 90-talet, då det föll en hel del "pappa-vindar". Under mitt anförande håller en av de två (av 8 kvinnor stora)seminariegruppen på att skratta ihjäl sig åt mitt anförande (som att under nittiotalet gavs det fler pappa-månder, pappan viktig för "värstingar"-resonemanget, osv) och så sa killen i gruppen att "ha, ha du är ju helt ute och cyklar med ditt resonemang, typ att kvinnor skulle vara mer lämpade för barnen...." och det var ju inte det jag menade, utan att männen som redan har en stark ställning i samhället och över familjen ( då de generellt är de flesta som slår kvinnor som barn och utnyttjar barn sexuellt). Men ok, själva sakfrågan kan ju få en egen tråd, men är det fler som blivit utsatta för de så kalla de härskarteknikerna i samtal eller sammanträdesammanhang? Vore intressant att veta hur ni ställer er till detta... kanske är det fler som vågar träda fram, t ex kvinnor som använder sig av teknikerna för att få makt?