• SötaSarah

Sås till grillad kyckling och hasselbackspotatis?

Sambon vill ha grillad kyckling med hasselbackspotatis (eller ev pommes) men då är frågan vad man ska göra för sås som passar till... Tips?

Sambon va sugen på bea (kall) men vet inte om det passar riktigt. Så vill ha lite andra tips på sås man kan göra! Ädelostsås kanske funkar... Men är öppen för förslag! : )

• Svar på tråden Sås till grillad kyckling och hasselbackspotatis?
  • annzah

Jag röstar alltid på grönpepparsås, tycker att det är så vansinnigt gott. Annars är tzatsiki riktigt gott till grillad kyckling. Ädelost låter också gott i och för sig!

(Nu får jag sluta innan jag skriver "gott" en gång till ;))

• AMC80

Antingen en kall sås med gräddfil eller matl.yoghurt som bas. Kanske med gräslök, svartpeppar eller vad man gillar i. Tzatsiki lät inte så dumt heller.

Eller gör en sås på spadet av kycklingen. Lite sky, soja, grädde, ketchup och kycklingfond blir gott. (inte skrivet i ordning efter mängd)

• Ellish

Om du vill ha en kall sås så kan jag rekommendera en cream fraiche sås som jag brukar göra till grillad kyckling som är riktigt god :)

5 dl Cream Fraiche
    3 msk johnnys söt starka senap
    1 msk Diljon senap
    100 gr Rökt skinka
    1 dl frysen persilja (alt färsk finhackad persilja )
    Grovmalen svartpeppar
    Salt

Blanda cream fraiche med senapen . Strimla skinkan och blanda ner. Rör ner persiljan och smaka av med svartpeppar och salt.

Man kan även blanda ner Grillad kyckling och servera detta med bakadpotatis:) Riktigt gott.. 

Svar på tråden Sås till grillad kyckling och hasselbackspotatis?