• paprikatingeling

Nya regnbågskompisar sökes!

Hej!

Har hängt ett antal år nu på forumet och pratat med många trevliga människor och träffat några IRL också vilket har varit superkul. Nu när vi har varit föräldrar ett tag märker vi mer och mer hur få barnfamiljer vi känner som vi kan umgås mer med, och förstås ännu färre regnbågsfamiljer. Det är trist och det skulle verkligen förgylla tillvaron för både oss och vår son om vi hade fler vänner och bekanta att hitta på roliga saker och hänga med!

Vi bor i Hägersten med en son född december 2009 och ett syskon på väg i juni 2011.

Några som är intresserade av att träffa oss?

• Svar på tråden Nya regnbågskompisar sökes!
  • Apolline

Vi träffas gärna! Vi är utredda och godkända  och har precis flyttat till Årsta med sonen född juli -10. 
    En glöggfika kanske, och lite IVF-snack? 

• lillblobb

Jag har tillsammans med min fru en dotter på 3 månader drygt. Tyvärr kommer jag och frun separera nu, men vi är ju ändå en regnbågsfamilj... Träffar gärna andra då jag inte känner så många regnbågsföräldrar...

• Skrållisen

Hej, vi har en son på snart 11 veckor. Jag är föräldraledig just nu (medan min stackars fru arbetar och sliter ;) ),skulle tycka det vore roligt att lära känna fler regnbågsfamiljer med barn i ungerfär samma ålder, eftersom vi verkar vara den enda regnbågsfamiljen här i krokarna där vi bor. Vi bor norr om sthlm, i Täby men med bil går det ganska snabbt att ta sig fram :)

Ngt förslag på träff?  Kickan

• smultronbål

Vår lilla familj bor i Norrtälje och består av två mammor och en Valter på 3 månader. Jag är hemma och träffar gärna andra regnbågsfamiljer. Vi gillar att åka buss, så vi har inte några problem med att åka in till storstan.

• lillblobb

Kan vi inte försöka styra upp en träff i stan nästa vecka eller så? Skulle verkligen vara jättekul att dels komma ut lite och dels träffa andra regnbågsföräldrar

• Skrållisen

Absolut! Kanske tisdag 7:e eller torsdag 9:e, är det dagtid vi pratar om förresten? Jag ses helst utanför tullarna, kanske något stort inomhuscentrum typ Sickla, Kista, Skärholmen, Sollentuna, Täby? Känns enklast så när man har en liten och ska köra bil å hitta parkering :) Vad säger ni?

• lillblobb

Den 9:e kan jag bara på dagen, ska bort på kvällen.... Men annars är jag öppen för det mesta dag som kväll. Men 7:e skulle nästan passa bäst för min del. Själv bor jag söder om stan, så Sickla skulle vara toppen, men kan självklart åka längre med. Köpcentrum utanför tullarna är helt klart enklast, då det är lätt att ta sig med bil och även lätt att ta sig runt med barnvagnen

• smultronbål

Den 7:e passar mig utmärkt dagtid. Köpcentrum låter smidigt. för min del är ju norr om stan att föredra, men jag kan såklart åka längre också.

• lillblobb

Vad har vi lite på mitten.....?
    Nya köpcentret vid Bromma flygplats var helnice. De har dels gratis inomhusparkering och sen har de ett bra amnings/mat rum för de små med...
    Sonla Centrum är ju stort och lite mer "på mitten" med.

Är det bara dagtid är det ju inte så jobbigt med köer.

Svar på tråden Nya regnbågskompisar sökes!