• Anonym

    Någon som tappar känslorna för sin partner och sedan fått tillbaka dem?

    Har du någonsin förlorat känslorna för din partner. Att ni sedan separerat men hittat tillbaka till varandra?! Hur vanligt är det? Om man älskade varandra och passade jättebra ihop, men att känslorna försvann pga av all bråk.

    Och om det dessutom finns ett barn med i bilden?!
  • Svar på tråden Någon som tappar känslorna för sin partner och sedan fått tillbaka dem?
  • Marleen

    så hade jag de med min X man. vi separerade just pga detta och sedan eftre några månader flyttade vi ihop igen men de slutade med en separation till efter några månader... så jag tror inte på de där iaf. men de har säkert hänt några som de funkat för.

  • Anonym
    Marleen skrev 2010-11-21 18:18:00 följande:
    så hade jag de med min X man. vi separerade just pga detta och sedan eftre några månader flyttade vi ihop igen men de slutade med en separation till efter några månader... så jag tror inte på de där iaf. men de har säkert hänt några som de funkat för.
    Vem av er tappade känslorna?
  • Anonym
    Marleen skrev 2010-11-21 18:18:00 följande:
    så hade jag de med min X man. vi separerade just pga detta och sedan eftre några månader flyttade vi ihop igen men de slutade med en separation till efter några månader... så jag tror inte på de där iaf. men de har säkert hänt några som de funkat för.
    & hur kommer det sig att ni försökte igen?
  • Habbi

    Jag och min sambo var tillsammans i 6 månader, sen gjorde jag slut. Efter ca 3 månader hittade vi tillbaka igen. Nu har vi varit tillsammans 2 år och vi är jätte kära! :)

  • Habbi

    Oj, såg nu att det skulle vara ett barn med i bilden. Det hade ju inte vi.. men vi väntar barn nu :)

  • Marleen
    Anonym skrev 2010-11-21 18:19:26 följande:
    Vem av er tappade känslorna?
    jag tappade mina känslor för honom. vi försökte igen pga att vi hade barn på 2 år och en på 6 månader ca!
  • Anonym
    Habbi skrev 2010-11-21 18:23:41 följande:
    Jag och min sambo var tillsammans i 6 månader, sen gjorde jag slut. Efter ca 3 månader hittade vi tillbaka igen. Nu har vi varit tillsammans 2 år och vi är jätte kära! :)
    Varför gjorde du slut? Hur kom känslorna tillbaka?
  • Anonym
    Marleen skrev 2010-11-21 18:25:29 följande:
    jag tappade mina känslor för honom. vi försökte igen pga att vi hade barn på 2 år och en på 6 månader ca!
    Fick du tillbaka några känslor? varför försvann dom från början för?
  • Gojtan

    Jag tror att man instinktivt känner när det är "kört" så att säga. Om ni har separerat pga bråk, så finns det ju massor av känslor kvar. Hat är inte motsatsen till kärlek - det är likgiltighet. Och likgiltiga till varandra verkar ni ju i allra högsta grad inte vara. Om ni sen kaaan vända det till något positivt är något helt annat. För att kunna göra det och mötas och bli tillsammans igen, krävs det att ni testar något som ni inte redan testat. Det räcker sällan med att man liksom "bestämmer sig" för att gräva ner stridsyxan och försöka igen. Man behöver komma till botten med HUR kommunikationen ska kunna bli mer konstruktiv och vart det går fel så att man i tid kan göra något åt det. Ibland behövs det då proffshjälp. Var inte rädda för att ta till det. Men det krävs att båda vill satsa och att båda vågar tro på ett nytt försök. Men som sagt - det krävs att man gör något nytt som man inte testat tidigare för att kunna utvecklas som par. Lycka till!

  • Anonym
    Gojtan skrev 2010-11-21 18:28:11 följande:
    Jag tror att man instinktivt känner när det är "kört" så att säga. Om ni har separerat pga bråk, så finns det ju massor av känslor kvar. Hat är inte motsatsen till kärlek - det är likgiltighet. Och likgiltiga till varandra verkar ni ju i allra högsta grad inte vara. Om ni sen kaaan vända det till något positivt är något helt annat. För att kunna göra det och mötas och bli tillsammans igen, krävs det att ni testar något som ni inte redan testat. Det räcker sällan med att man liksom "bestämmer sig" för att gräva ner stridsyxan och försöka igen. Man behöver komma till botten med HUR kommunikationen ska kunna bli mer konstruktiv och vart det går fel så att man i tid kan göra något åt det. Ibland behövs det då proffshjälp. Var inte rädda för att ta till det. Men det krävs att båda vill satsa och att båda vågar tro på ett nytt försök. Men som sagt - det krävs att man gör något nytt som man inte testat tidigare för att kunna utvecklas som par. Lycka till!
    Men om kille i fråga säger att han skulle kunna tänka sig leva hela sitt liv med mig för att jag är så underbar. men att han gick för att hans känslor dog ut sakta men säkert, pga av all bråk. Och att han är säkert på sitt val.

    Så sa han förra gången också när han gick för två månader sedan. men då kom han tillbaka efter en vecka.
Svar på tråden Någon som tappar känslorna för sin partner och sedan fått tillbaka dem?