• Anonym (BLÅST 86.a)

HUR räknar man ut sin menscykel? Gör jag FEL?

När jag räknar på min mens cykel så har jag räknat att tex. Jag får mens 8/11 och den slutar 12/11 sen får jag min mens den 2/12 igen då har jag räknat ut att min menscykel är 20 dagar. För jag fel??

Ska jag räkna från och med den 8/11???

Jag blir galen på det här, jag har alltså räknat fel hela mitt liv i såfall.
    Herregud, det är ju skrattretande :S

• Svar på tråden HUR räknar man ut sin menscykel? Gör jag FEL?
  • Anksan

man räknar från mensens första dag, ja, och tlli den dag du får mens igen.

• MajaVira

Menscykeln räknas från mensens första dag till nästa mens första dag. Alltså inte antal dagar från mensen slutar tills nästa mens börjar..

• Pimpinellan

Du har räknat galet ja. Man räknar från första mensdag tills nästa mensdag. För att få ett snitt på hur lång cykel man har bör man räkna minst 6 månader.

• Anonym (BLÅST 86.a)

Så om jag får men IDAG så räknar  jag med den HÄR dagen i menscykeln också?

• Anksan

får du mens idag, är det dag 1 i cykeln.

• Makka Pakka
    Anonym (BLÅST 86.a) skrev 2010-11-21 18:46:21 följande:

Japp!
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110607 ♥♥♥
  • Pimpinellan
    Anonym (BLÅST 86.a) skrev 2010-11-21 18:46:21 följande:

På sätt och vis. Den är dag 1 i cykeln,men du räknar dagarna mellan för att få cykellängden. Har man 28-dagarscykler får man mens igen s.a.s dag 29,men det är 28 dagar mellan.
  • Anonym (BLÅST 86.a)

Tänk att jag lyckats blivit gravid endå (har ett barn på ett par år)
    När vi försökte med vår första bebis så hade vi sex regelbundet hela månaden, jag tänkte ju inte så mycket på ägglossning och sånt då.

Men nu när vi försöker med nr 2 gör jag det så vi slippet ha sex så ofta Neee :-P och satt nu och läste om menscykeln och då fick jag en chock minst sagt herregud tänk att jag räknat fel när jag skulle pricka in min ägglossning denna månad   Men men tur att jag kom på det NU, på vårat första försök och inte om ett halv år :-P

Tacl för Era svar
    Men tur att jag kom

• Anonym (BLÅST 86.a)

Jo jag tyckte tidigare jag hade en väldigt kort menscykel nu blev den ist rätt lång :-P

Svar på tråden HUR räknar man ut sin menscykel? Gör jag FEL?