• Snö79

Dubbelhaka?

Jag har en fråga som kanske är lite udda. Jag är i vecka 31 och sedan 2 veckor tillbaks har en rejäl dubbelhaka börjat titta fram. Jag känner den hela tiden så fort jag har huvudet lite nedböjt. I övrigt tycker jag inte att jag känner mig så mkt större förutom bröst och mage fast det är ju svårt att veta naturligtvis. Min viktuppgång hittills är 9 kg.

Är det fett för att jag gått upp i vikt eller kan man samla vatten lokalt? Är det någon som haft samma? Kanske inte den viktigaste frågan, men det förbryllar mig.

• Svar på tråden Dubbelhaka?
  • krokig väg

Bra fråga, men jag har tyvärr ingen svar. Jag tror att det kan vara mer vätska än fett. Men jag har tyvärr ingen erfarenhet av det, är själv i vecka 27 och har endast gått upp 2 kg och blivit av med min dubbelhaka istället.

Lyckligt Gravid!
  • Snö79

Ha ha. Det är verkligen olika för alla. Skönt att du  slipper dubbelhaka i alla fall. Jag hade hellre haft svullna ben eller något.

• Nellansmamma

Haha d kunde vart ja som skrev denna tråden. Har gått upp ca 3kg o e i vecka 28 imorrn. Har oxå fått en dubbelhaka, ser nästan ut som en lite påse som tittar fram under hakan. Äckligt. Stod o beklagade mej för mannen igårkväll.
    Han skrattade bara åt mej o gjorde kalkonläte. Han tycker ja e tramsig som synar mej själv i detalj :)

• Snö79

Pidsi: Visst är det sjukt? Och du har bara gått upp 3. Skumt är det. Min sambo har dock antagit ett annat sätt att tackla mina klagomål. "Nej, jag ser inget". Vad då ser inget ,det hänger ju för fan en påse under hakan. Fast han är ju bara snäll.

• Nellansmamma
    Snö79 skrev 2010-11-23 13:26:51 följande:
    Pidsi: Visst är det sjukt? Och du har bara gått upp 3. Skumt är det. Min sambo har dock antagit ett annat sätt att tackla mina klagomål. "Nej, jag ser inget". Vad då ser inget ,det hänger ju för fan en påse under hakan. Fast han är ju bara snäll.
    Ha ha ja d e helt galet. Förstår inte riktigt när den dök upp, plötsligt va den bara där som en påse.. Kan ju hoppas den försvinner igen.
    Ja d brukar min man oxå köra med :) Nu blev d kalkon läte eftersom ja brukar säga d ser ut som kalkon häng under hakan..
Svar på tråden Dubbelhaka?