• Anonym (Singeltjejen)

Någon mer som väntar på att killen ska höra av sig?

Som rubriken, är det någon som sitter och väntar precis som jag?

Jag och den här killen har träffats några gånger. Vi har trevligt tillsammans, myser och pratar massor. Vi brukar smsa lite då och då och har setts några gånger så där varannan helg eller så. Jag har känt att det mest varit jag som hört av mig så har tänkt att nu väntar jag och ser om han kommer sakna mig?

Nu är det 3 veckor sedan vi sågs och har smsat  någon dag efter det. Han är jättegullig när vi ses, kan inte sluta pussa på mig fast han måste åka hem och han skriver i sms att vi får ses när han kommer hem ( han reser en del i sitt jobb ). Han har inte hört av sig något. Vet inte om det är han som har mycket just nu eller om han inte är intresserad, har ju verkat som han är intresserad när vi ses och i hans sms.

Det känns ju som jag borde lägga ner allt, fatta att han inte är intresserad men kan som liksom inte göra det. Han verkar ju vara en bra kille för mig men blir ju tokig när han inte hör av sig. Min tanke är att han inte har någon tid eller plats för mig i sitt liv. Kan det vara så?

Vet inte om det här spelar någon roll men vi har inte haft sex än utan bara varit väldigt nära ;)
    Sedan så är det här första killen som jag börjat träffa sedan mitt ex gjorde slut för ca 1,5år sedan.

Jag är 24 och han 28, kanske inte spelar någon roll i det här inlägget men ville ändå skriva det :)

Hur skulle ni göra?
    Någon som känner som jag?

• Svar på tråden Någon mer som väntar på att killen ska höra av sig?
  • Anonym

uch jag e i en liknande sitvation, fast vi träffas, har sex, ute o käkar, lagar midda, myser o we do it all.... men de brukar alltid resultera i att de e jag som hör av mig oftast. smsar lite då o då, o msn o chattan på FB brukar de bli mest... ringer sällan.

jag tänkte här om kvällen att NU minsann ska inte jag höra av mig. men de slutade med att jag skrev först ändå hehe, men vad gör de, vad har jag att förlora? jag vill va med honom, o när vi e tillsammans så verkar de som om de e mig han vill va med också. grejen e så i detta fall bara att jag e trebarnsmamma som e nyseparerad på 25 år. o han är yngre, nyss hemifrån flyttad, och har inga barn! så vi lever ju lite olika, men ingen av oss bryr sig, de e ju peronen som man faller för.

han har tid med dej i sitt liv om han vill, tid e nått man väljer att spendera! ett sms tar 30 sekunder att skicka, så de borde han defftnitivt ha tid med iaf! av fan hör av dej, låt han få känna sig uppakattad o omtyckt av dej, alla killar faller inte för att tjejen ska spela svårtillgänglig, snarare tvärt som så tror jag att killar VILL känna sig lite jagade o uppakattade för sitt eget ego!

lycka till!

• Anonym

Det är svårt det där, jag va på dejt med en kille jag pratat en del med Vi hade d super mysigt. Vi hörs av en del på FB oftast jag som tar kontakt. Men varje gång jag gör det så svarar han o han vill ses igen, Hade han inte vart intresserad så hade han sagt det inbillar jag mig. Vissa killar kanske bara är mer trögstartade. Vågar man inte så vinner man inte. Hålla på o spela svårfångad e jag för gammal för :)

• Anonym (Väntan)

Jag har väntat i snart ett år på att hon skall höra av sig....
    Fast jag har mer eller mindre gett upp.. synd bara att känslorna för henne finns kvar där än idag....
    Men skulle hon höra av sig så e det knasiga att jag inte brytt mig om att hon inte hört av sig förens nu,,
    Fast hon har som sagt kört med öppna kort..

• Anonym (Singeltjejen)
    Anonym skrev 2010-11-21 19:42:03 följande:
    uch jag e i en liknande sitvation, fast vi träffas, har sex, ute o käkar, lagar midda, myser o we do it all.... men de brukar alltid resultera i att de e jag som hör av mig oftast. smsar lite då o då, o msn o chattan på FB brukar de bli mest... ringer sällan.

jag tänkte här om kvällen att NU minsann ska inte jag höra av mig. men de slutade med att jag skrev först ändå hehe, men vad gör de, vad har jag att förlora? jag vill va med honom, o när vi e tillsammans så verkar de som om de e mig han vill va med också. grejen e så i detta fall bara att jag e trebarnsmamma som e nyseparerad på 25 år. o han är yngre, nyss hemifrån flyttad, och har inga barn! så vi lever ju lite olika, men ingen av oss bryr sig, de e ju peronen som man faller för.

han har tid med dej i sitt liv om han vill, tid e nått man väljer att spendera! ett sms tar 30 sekunder att skicka, så de borde han defftnitivt ha tid med iaf! av fan hör av dej, låt han få känna sig uppakattad o omtyckt av dej, alla killar faller inte för att tjejen ska spela svårtillgänglig, snarare tvärt som så tror jag att killar VILL känna sig lite jagade o uppakattade för sitt eget ego!

lycka till!
    Känns som ni har kommit lite längre :)  Vi har bara träffats typ 4 gånger kanske och alltid några veckor mellan vi ses. I början smsa vi om varandra när vi skulle ut. Sedan har det varit att han är iväg på jobbresor och hem till sina föräldrar. Ibland tänker jag typ "han kanske bara vill ha sex" men vi har ju aldrig haft sex än så jag kan ju inte känna så, eller?

Jo det är så jag tänker också, vill ha träffa mig så tar han ju sog tid, även om han har fullt upp egentligen. Det där med att det går fort att smsa gäller inte honom tror jag. Tar typ evigheter för honom att ens svara så då sitter man där och väntar och blir nervös som fan n'är det väl piper till i mobilen och visar sig vara en kompis ist.

Jag tycker jag redan visar att jag är intresserad, skriver att det skulle vara roligt att ses innan han åker men får nästan alltid svar i att det inte hinns med för att han har så mycket att göra innan resan. En gång så flörtade jag till och med för att han skulel vilja ses men han svarade ändå att det vore kul men att han inte hinner.

Känns som jag provat både att verka svårfångad och "lätt" men inget verkar funka.

Blir nästan lite tokig måste jag säga!
  • Anonym (Singeltjejen)
    Anonym skrev 2010-11-21 20:13:31 följande:
    Det är svårt det där, jag va på dejt med en kille jag pratat en del med Vi hade d super mysigt. Vi hörs av en del på FB oftast jag som tar kontakt. Men varje gång jag gör det så svarar han o han vill ses igen, Hade han inte vart intresserad så hade han sagt det inbillar jag mig. Vissa killar kanske bara är mer trögstartade. Vågar man inte så vinner man inte. Hålla på o spela svårfångad e jag för gammal för :)
    Roligt att han iaf vill ses även om det är du som hör av dig :)
    Killen jag träffat verkar vara väldigt trögstartad :( Vet inte vad jag ska göra just nu?
  • Anonym (Singeltjejen)
    Anonym (Väntan) skrev 2010-11-21 20:17:18 följande:
    Jag har väntat i snart ett år på att hon skall höra av sig....
    Fast jag har mer eller mindre gett upp.. synd bara att känslorna för henne finns kvar där än idag....
    Men skulle hon höra av sig så e det knasiga att jag inte brytt mig om att hon inte hört av sig förens nu,,
    Fast hon har som sagt kört med öppna kort..
    Oj, så länge vet jag inte om jag skulle orka vänta.

Vad är det som gör att du fortfarande orkar vänta på henne?
  • Anonym (ok)

jag förstår att det är jobbigt att gå o vänta. har själv gjort det förr me killar men upptäckt efterhand då att de inte var 100 intresserade. nu kan ju han va det i ditt fall ändå o bara ha mycket en period. men det jag vill säga är att när man träffar nån som är riktigt rätt, har själv äntligen gjort det då hör båda av sig hela tiden. det jag tycker låter positivt är att du inte haft sex ännu för det tror jag gör att det är lättare att det ev skulle kunna bli något... Lycka till :)  

• Anonym
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2010-11-21 20:20:54 följande:
    Känns som ni har kommit lite längre :)  Vi har bara träffats typ 4 gånger kanske och alltid några veckor mellan vi ses. I början smsa vi om varandra när vi skulle ut. Sedan har det varit att han är iväg på jobbresor och hem till sina föräldrar. Ibland tänker jag typ "han kanske bara vill ha sex" men vi har ju aldrig haft sex än så jag kan ju inte känna så, eller?

Jo det är så jag tänker också, vill ha träffa mig så tar han ju sog tid, även om han har fullt upp egentligen. Det där med att det går fort att smsa gäller inte honom tror jag. Tar typ evigheter för honom att ens svara så då sitter man där och väntar och blir nervös som fan n'är det väl piper till i mobilen och visar sig vara en kompis ist.

Jag tycker jag redan visar att jag är intresserad, skriver att det skulle vara roligt att ses innan han åker men får nästan alltid svar i att det inte hinns med för att han har så mycket att göra innan resan. En gång så flörtade jag till och med för att han skulel vilja ses men han svarade ändå att det vore kul men att han inte hinner.

Känns som jag provat både att verka svårfångad och "lätt" men inget verkar funka.

Blir nästan lite tokig måste jag säga!
    uch de låter ju verkligen jätte jobbigt. ja vi har kommit lite längre, vi träffas iaf nån gång i veckan, när jag kna med tabke på att de e svårt med barnen o så, vill inte introdusera honom i deras liv nu då jag e ny separerad mm.
    vi har träffats sen 8 oktober, började med ett fylle knull på en fest hos gemensamma vänner, sen blev de mer o mer, nu när vi ses så e vi öppna i vissas sällskap med att vi ses. pussas o håller handen ofäntligt. igår när vi pratde på msn så skrev jga att jag tycker om honom o saknar honom,då skickade han bara en smilgubbe, så då tog ja steget o frågade om de va omsesidigt. o då fick jag tillbaka ja de e klart. men man känner isg ändå osäker på nått plan. vi e ju som sagt på helt olika plan i livet, jag har ju barn, var av min minsta är 6 månedr bara. och jag kan inte tänka mig att skaffa barn på några år till, men tror inte att han har brottom med de heller så de e ju skönt iaf. men de verkar som om han vill vara me mi iaf.

men ibland när man skickar ett sms så svar han inte o ibland svara han... jobbigt tycker jga, ja vill ju att han ska vara där var sekund jag vill, fast jag vet att de inte funkar så.
    men han gör mig osäker på mycket, tankarna flyger, vill han va med mig, sen också när vardagen med jobb, barn o allt kommer in på ett annat vis, osv.
    men tiden får utvisa de. men jag har iaf ställt in ett bröllop med 70 gäster bara 4 veckor innan bröllopet, separerat och allt från min sambo för hans skull iaf så hoppas ju på att han vill va med mig också! sen också, när vardagen sätter in!
  • Anonym (Singeltjejen)
    Anonym (ok) skrev 2010-11-21 20:29:53 följande:
    jag förstår att det är jobbigt att gå o vänta. har själv gjort det förr me killar men upptäckt efterhand då att de inte var 100 intresserade. nu kan ju han va det i ditt fall ändå o bara ha mycket en period. men det jag vill säga är att när man träffar nån som är riktigt rätt, har själv äntligen gjort det då hör båda av sig hela tiden. det jag tycker låter positivt är att du inte haft sex ännu för det tror jag gör att det är lättare att det ev skulle kunna bli något... Lycka till :)  

Varför kan killarna inte bara säga att de inte är intresserade så slipper man gå och undra?

Precis när vi slutade smsa så berättade han att hans pappa hamnat på sjukhus så vet ju inte om det hänt något mer, så kan ju vara både det och jobbet. JAg vill som inte tro något ont om någon så tänker att det ofta finns en förklaring till allt.

Jo, kände ju så att båda borde höra av sig om båda är intresserade, men icke.

Varför tror du att det skulle vara lättare att det blev något nu när vi inte haft sex? Försod inte riktigt vad du menade där :(

• Anonym (ok)

jag tänkte mest på att du ska va rädd om dig själv, att om det inte skulle bli nåt så kanske det känns jobbigare om ni haft sex... sen så tror jag att killen håller kvar intresset lättare om du väntar med sex tills ni eventuellt blivit ihop... då förstår han att det är nåt speciellt mellan er och att du inte har sex så lätt... det var lite så jag tänkte. kram till dig/ er

Svar på tråden Någon mer som väntar på att killen ska höra av sig?