Fler som är vuxna barn till en narcissist?
Jag har nu slutligen förstått att min mamma är en narcissist. Hon är helt galen och har kvävt mig i hela mitt liv. Nu börjar jag äntligen ta striden mot henne och livet är INTE roligt.
Jag VET att jag måste ta mig ur hennes grepp. Men ni som varit/är i samma sits vet hur svårt det är att göra slut med någon som inte kan förstå varför man måste bryta relationen. Hon har ju, enligt sig, aldrig gjort något fel. Hon har aldrig bett om ursäkt för något hon sagt eller gjort, för hon har rätt att säga och göra vad som helst.
Psykisk misshandel är det fråga om. Jag känner stor sorg över att nu förlora min mamma - trots att det egentligen är en vinst och inte en förlust att göra sig kvitt en narcissist - men en enorm beslutsamhet för jag MÅSTE göra det här. Jag måste det för att jag äntligen ska få må bra. Jag måste det för att min egen lilla familj ska må bra. Men huhaligen vad svårt och jobbigt det är och vad många det är som kommer i kläm.
Jag vet att jag inte är ensam om det här. Kanske finns några här på familjeliv som vill utbyta erfarenheter och stötta varandra i allt vad det innebär att vara vuxet barn till en narcissistisk förälder.