• LillaMiss Piggy

Bästa bospar??

Ska börja spara till dottern. Som det der ut nu så är det bästa att bospara (tror jag)
    VAd ska man tänka på? Vilket bospar rekommenderar ni?? Eller sparkonto öht

• Svar på tråden Bästa bospar??
  • LillaMiss Piggy
    garib skrev 2010-11-28 08:42:49 följande:
    bluestep finans
    Varför är Bluestep bra?
  • MIsac

Jag tänkte själv börja bospara för min femåring i HSB. Just nu pågår dessutom en tävling där man kan vinna ett års bosparande. Man bakar ett pepparkakshus som symboliserar "mitt goda boende". Foto på huset mejlas in senast 19 dec. Mer info här: www.hsb.se/omhsb/companies/2_24830/tavla-har-ho

• jale

Är det sparande på 10-15år+ så hade jag inte satt dem på ett sparkonto med ränta som inte ens täcker inflationen. Fördelarna med bospar brukar dessutom vara minimala. Oftast handlar det ju bara om att få förtur till nyproducerade svindyra bostadsrätter som man knappast köper som förstagångsköpare i alla fall och sedan finns det ju inget som säger att barnet kommer vilja bo i just en lägenhet från det stället man valt att bospara i över huvud taget och då har man sparat med värdelös ränta till ingen nytta.

Nej gäller det sparande på så lång sikt skulle jag sätta pengarna i något som med största sannolikhet ger betydligt bättre avkastning (aktier/aktiefonder) och därmed gett barnet en bättre insats till ett boende varhelst det vill bo.

Svar på tråden Bästa bospar??