• Red76

Bokklubb för något äldre barn sökes! Tvillingarna böcker / Kitty etc

Hej, jag undrar hur jag skulle kunna få tag på Tvillingarna böckerna (och/eller Kitty böckerna) nu här i Sverige... En bokklubb för äldre barn som har dem skulle vara perfekt! Vilken i sådana fall? Andra alternativ duger finfint också..

Alla tips hjärtligt välkomna! Jag googlar som en vettvilling.

Tvillingarna är skrivna av Francine Pascal 

• Svar på tråden Bokklubb för något äldre barn sökes! Tvillingarna böcker / Kitty etc
  • Red76

Det verkar som det jag är ute efter är  B. Wahlströms ungdomsböcker

• Red76
    Red76 skrev 2010-11-21 21:12:27 följande:
    Det verkar som det jag är ute efter är  B. Wahlströms ungdomsböcker
    Och de verkar inte finnas längre?
  • JenLyckan

förr fanns ju läslusen.. men har dom inte kommit i ny tappning med annat namn? har ett svagt minne av det...

• Red76
    JenLyckan skrev 2010-11-21 21:14:37 följande:
    förr fanns ju läslusen.. men har dom inte kommit i ny tappning med annat namn? har ett svagt minne av det...
    Ååh, tack Läslusen minns jag nu :)

När jag googlar det ser jag att den har gått över till Barnens bokklubb, men där lyckas jag inte söka de här böckerna. Antingen så finns de väl inte eller så kan bara medlemmar söka alla böcker. 
  • JenLyckan

hihi den var jag själv medlem i i måånga år! å speciellt Tvillingböckerna, om jessica å elisabet, jag SKULLE ha varenda bok dom kom ut med där :) så jag har en ganska stor samling stående hos min pappa nu, som mina småsystrar på 11 å 13 även dom älskar att läsa :D ! men tyvärr vad jag har hört , om tvillingarna iaf, e att dom inte längre trycks.. va några år sen jag hörde det.. :( 

men kitty böckerna tror jag att jag fortf sett i vanliga bokaffärer..! antagligen eftersom de e en så pass enorm klassiker, vilken jag aldrig riktigt fastnade för :P 

• Lindreas

Är de bara just de böckerna du är ute efter? Finns ju säkert någon som säljer dem i så fall, fast du kanske vill ha dem nya och i paket hem sådär mysigt?

• Mrs Statham
    Red76 skrev 2010-11-21 21:24:29 följande:
    Ååh, tack Läslusen minns jag nu :)

När jag googlar det ser jag att den har gått över till Barnens bokklubb, men där lyckas jag inte söka de här böckerna. Antingen så finns de väl inte eller så kan bara medlemmar söka alla böcker. 
    Men läslusen hade väl typ bara två böcker som man kunde välja på varje månad?
    Eller minns jag fel???

Tvillingböckerna verkar bara finnas på engelska btw
  • Red76
    Lindreas skrev 2010-11-21 21:33:08 följande:
    Är de bara just de böckerna du är ute efter? Finns ju säkert någon som säljer dem i så fall, fast du kanske vill ha dem nya och i paket hem sådär mysigt?
    Jo det är klart att nya och obläddrade böcker har en helt oslagbar charm... Glad Men om det är omöjligt får jag väl ta och se över mina alternativ. 

Tack för all hjälp allihopa, då förstår jag varför jag inte hittar något 
  • Mrs Statham
    Red76 skrev 2010-11-21 21:55:46 följande:
    Jo det är klart att nya och obläddrade böcker har en helt oslagbar charm... Glad Men om det är omöjligt får jag väl ta och se över mina alternativ. 

Tack för all hjälp allihopa, då förstår jag varför jag inte hittar något 
    Men varför inte nya läslusen??
    Nu finns det säkert en helt annan serie än tvillingarna som är minst lika roliga att läsa Flört
    Och den bokklubben hade ju helt underbara böcker, det har säkert inte ändrats
  • Red76
    Mrs Statham skrev 2010-11-21 21:59:42 följande:
    Men varför inte nya läslusen??
    Nu finns det säkert en helt annan serie än tvillingarna som är minst lika roliga att läsa Flört
    Och den bokklubben hade ju helt underbara böcker, det har säkert inte ändrats
    Jag får ta och utforska, Tvillingarna är bara något så enormt för mig Nya Läslusen är väl Barnens Boklubb? Jag skulle vilja ha en bättre överblick över vad de har att erbjuda innan jag går med...endast medlemmar verkar få söka bland alla böcker
  • Mrs Statham
    Red76 skrev 2010-11-21 22:02:48 följande:
    Jag får ta och utforska, Tvillingarna är bara något så enormt för mig Nya Läslusen är väl Barnens Boklubb? Jag skulle vilja ha en bättre överblick över vad de har att erbjuda innan jag går med...endast medlemmar verkar få söka bland alla böcker
    Jo precis, men det tar emot att säga. Läslusen kommer alltid vara läslusen liksom..
    Barnens bokklubb får bli nya läslusen ;)
    Men jag hittar typ 3300 böcker.
    http://www.barnensbokklubb.se/vart-sortiment/bocker?order=price&dir=desc
    Där finns ju iofs precis alla böcker och just nu sitter jag på ett ganska segt nät så jag orkar inte vänta på att leta upp all info. Men de verkar ju ha en avdelning för 13-18åringar. De böckerna för den här månaden ser ju riktigt intressanta ut. Nästan så att jag skulle kunna läsa dem, om jag hade haft tid..
  • Red76
    Mrs Statham skrev 2010-11-21 22:36:53 följande:

Jag fortsätter att spamma tråden..
    Kittyböckerna verkar ju finnas kvar om man går efter wahlströms hemsida.
    www.wahlstroms.se/Bocker/Bokpresentationssida...

Annars hittade jag den här serien som verkar vara helt okej. www.wahlstroms.se/Bocker/Bokpresentationssida...

Fast nu kanske du var ute efter tvilling -och kittyböckerna specifikt??

Men gud spamma på! Skrattande Du levererar ju guld!! 

Jo några nya Kittyböcker verkar man kunna köpa hem här och där om man vill fortfarande. När jag försökte kolla på sortimentet hos Barnens bokklubb möttes jag av att jag skulle behöva typ logga in för att få se alla böcker, hur bar jag mig åt då? haha

Det fanns en hel del guldkorn där ändå. Tusen tack för hjälpen! 
  • JenLyckan
    Mrs Statham skrev 2010-11-21 21:54:28 följande:
    Men läslusen hade väl typ bara två böcker som man kunde välja på varje månad?
    Eller minns jag fel???

Tvillingböckerna verkar bara finnas på engelska btw
    nej, de hade 2 böcker att välja mellan som huvudbok var månad, men utöver det så hade dom ju en hel liten tidnign full med lista över andra böcker man med kunde beställa =)
  • giftfri

Men är inte Wahlströms ungdomsböcker, jättefarliga för barn att läsa? Jag menar, pojkar är ju pojkar å flickor flickor, i dom gamla böckerna.. Glad

• Zanna1983

Jag samlade på Tvillingböckerna...tyvärr slutade dom trycka dom för gud det måste vara 10 år sen eller liknanade?! Är bra ledsen över det eftersom att jag höll på att samla den serien...

Synd när dom slutar trycka vissa böcker. Var en annan serie som jag samlade på som dom helt plötsligt slutade trycka fast dom hade bytt omslag 1½ år innan. Utav 14 böcker hade jag alla utom bok nr 7 så jag tog en tripp till Sthlm och sprang runt i alla bokaffärer där....till slut hittade jag den boken det enda exet dom hade kvar där så sån tur var så har jag iaf hela den serien

Hoppas du hittar det du söker!

• Ginny

Jag kedjeläste Tvillingarna när jag var yngre och jo, då tyckte man väl att de var bra. Kitty likaså. Men jag är glad att jag inte slösade pengar på att köpa dem för det är inte böcker jag skulle läst flera gånger. Kolla på biblioteken eller försök på bokborsen.se där de kanske säljs för en billig peng.

Svar på tråden Bokklubb för något äldre barn sökes! Tvillingarna böcker / Kitty etc