Rengöra toaletten?
Hej,
Har flyttat in i ett hus där en av toaletterna inte ser så värst fräsch ut i botten. Har testat att skrubba med WC-anka, men det ser lika äckligt ut ändå. Nån som har bra tipps på medel och metod?
Hej,
Har flyttat in i ett hus där en av toaletterna inte ser så värst fräsch ut i botten. Har testat att skrubba med WC-anka, men det ser lika äckligt ut ändå. Nån som har bra tipps på medel och metod?
Är det väldigt gamla toaletter eller nyare och bara en massa järnavlagringar. Har ni egen brunn?
Vi har samma problem. Kolsvart i botten, man blir rent av äcklad av det.
Fick faktiskt ett tips idag att lägga i en treo och sen låta det ligga några timmar och sen skrubba.
Hon jag fick tipset av sa att det skulle funka jättebra och bli helt rent. hon hade sett det på något program på tvn.
undra om det hette rent hus eller liknande.
har inte testat ännu, men ska göra det imorn.
Nä, toaletten är från 2005, och det är kommunalt vatten, så jag vet faktiskt inte varför den ser ut som den gör...
Tack, jag ska testa "treo", ha, ha, det hade jag inte hört förut. Tack
Om det inte fungerar med treo, testa citek. Kan hjälpa...
Om det nu inte är så att ytan i toastolen är fördärvad av aceton, bensin eller någont annat lösningsmedel är Kalkosan eller Citek ett ganska säkert kort. Det löser det mesta och dessutom är det billigt! Prova att hälla nån deciliter eller 2 i toan och vänta därefter någon timme. Annars lät ju Treo-tricket bra!
har ett par tips som du kan testa. Häll ättika i toastolen och låt verka i nån timma iaf, skrubba sen och se om de släpper...funkade på en toastol som jag kämpade med
Ett alternativ är att om det är järn i vattnet som orsakat dessa avlagringar så köp hem kalkosan och lägg i toastolen, låt verka nån timma den med och spola och skrubba sen...det funkar bra på just järn.
Annars kan de va så att porslinet släppt och det ser svart ut, alltså inget smuts egentligen. Förra huset vi hade bytte jag alla toastolar för de va verkligen inte rengjorda på 10 år och jag tänkte inte ens ta i skiten...en toastol kan man hitta billigt, runt 1000-lappen om inget annat hjälper...
Min mor tipsa om att man kan lägga i en diskmaskinstablett så försvinner det! Men om det funkar vet ja inte ;)
Maskindiskmedel några timmar är bra det med!
cillic bang badrum
Oj vad många bra tipps, tack.
Har du testat något som funkat?
blev bortbjuden idag så jag har inte varit hemma och städat.