• Miss Cee

När gick ert barn till frisören första gången?

Sonen är 13 månader och håret växer som ogräs ;)

Han har rakt långt hår, med virvlar mitt upp och gör att håret står åt alla håll. För några månader sedan gick luggen förbi ögonen och en bra bit ner på öronen, och då kände vi att vi var tvugna att klippa. Så jag gjorde att välment försök, och visst blev det kortare, men inte fan blev det bra... Det ligger helt enkelt inte för mig att klippa.

Vi inser att vi behöver få profshjälp, men frågan av vem. KAN man ens gå till frisören med någon som inte ens är 1,5 år och har spring i benen?? Vi bor dessutom på en ny ort så jag har ingen aning om vilken/vilka frisörer på orten som ens tar emot barn...

SÅ svara gärna på när ni gick till frisören med ert barn för första gången!

Kommentarer får gärna röra hur det gick, tips och trix och kanske en ungefär summa för vad ni betalar för en barnklippning (om ni minns).  :)

OBS!
    Omröstningen gäller när ni gick till en riktig frisör. Om ni enbart klipper själva eller tex mormor klipper så röstar ni på alt 10.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När gick ert barn till frisören första gången?
  • saris 83

Sonen föddes med mycket hår så vi var iväg första gången när han var 7 månader. Nästa gånga var han nog 11 månader. Bägge de gångerna att han i mitt knä. På senare tid har han suttit dels i barnstol eller på en kudde i en "riktig" stol. Han är 2 och 1/2 nu och det fungerar ganska bra bara han slipper förklädet, det är tydligen lite läskigt ;)

Lycka till!

Vi har betalat ca 100kr men jag vet de som betalar bortåt 200kr också så det kan vara värt att kolla upp. Det brukar finnas leksaker eller böcker som barnen kan greja med under tiden de blir klippta.

• Avelyn

Dottern på 5 år gick till frisör första gången nyligen. Innan dess klippte vi henne själv.

• slangbella

Han var drygt ett år gammal. Den gången gick det förvånadsvärt bra, han satt still rätt bra. Andra gången satt jag med honom i knät och det gick också hyfsat. Frisörskan hade lite leksaker och böcker som han kunde koncentrera sig på stundtals. Det kan underlätta att ha någon med sig som hjälper till att distrahera. I allafall om man själv ska sitta i stolen samtidigt.  Det är morfar som bjussar på detta så jag har inte koll på vad det kostar, gissar på 200 kr.

(¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • Jennifer 060828

Aldrig. Hon är 4 år o 3 månader. Jag klipper henne

• Miss Cee

Tack för svaren allihop!!!

Jag hoppas på att få höra lite fler erfarenheter.. :)

• Mammat3

Strax innan 1 år hade klippt honom själv och han såg inte klok ut haha. Tror väl inte att det finns nån direkt åldersgräns!?'! Fast det underlättar ju om barnet kan sitta och är stadig dock ;) vår frisör tog 280kr men jag måste säga att det var värt det för jag är då ingen vidare frisör ;).

• MrsMurphy

Jag och dottern var på drop in när hon passerat tre precis. De hade en ministol med kudde. Fram till dess så hade jag klippt själv men det hade helt börjat spåra ur så jag kände att det var dax för en riktig frisör att styra upp eländet så att jag har en mall framöver...

Frisören sa att det var en var en bra ålder för första besök, att de lystrar och att möjligheten att de sitter hyggligt still är större.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • LinnV

Min dotter är 5,5 år och har inte varit hos frisören än, jag klipper henne själv..

• RosaNapp

Äldsta pojken klipptes strax innan han blev 2. Då hade han själv sagt ifrån att han var trött på håret. Han hade långt fint hår som jag sörjer ännu. Nu är han 3½ och dom mjuka fina lockarna är ett minne blott.
    Men 300 betalade vi.

Svar på tråden När gick ert barn till frisören första gången?