• Finesse

Om ditt barn var 3½ år gammal och väger lite över 18 kg skulle ni köpa en ny bakåtvänd bilbarnstol eller en bältestol?

Ja.. alltså om ni hade en stol som endast var godkänd till 18 kg skulle ni köpa en ny bakåtvänd bilbarnstol eller en bältestol till er 3½-åring, som väger lite över 18 kg?

(Stolar som är godkända till 18 kg är BeSafe Izikid x2 och x3, Akta Graco Duologic, Cosmic XTP (framsäte 25 kg), Duoflex (framsäte 25 kg), alla isofix stolar.. sen finns det säkert fler oxå..)

Ebba 071228, bebis bf 110216
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 22:39
    Istället för ny läs en TILL bakåtvänd bilbarnstol.. behöver inte vara ny..

Sen så är det bara vikten jag fokuserar på.. i detta fall är barnets öron inte över kanten på stolen utan det är bara vikten som den växt ur på.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn var 3½ år gammal och väger lite över 18 kg skulle ni köpa en ny bakåtvänd bilbarnstol eller en bältestol?
  • Lilla JJ

Jag hade köpt en begagnad bakåtvänd stol.

Mammas lille kille kom 100803
  • Finesse
    Lilla JJ skrev 2010-11-21 22:32:36 följande:
    Jag hade köpt en begagnad bakåtvänd stol.
    Kanske borde ha skrivit en till istället för en ny.. det var väl mer det jag menade..
  • Nilla1

ja, beroende på längd, om ni tror han sitter bakåtvänt ett halvår till. typ. begagnat går ju bra.

• TheReLe

Beror på hur långt barnet är också, mina långbenta spektakel fick inte plats i bakåtvända stolar i den åldern...

• Finesse
    vimsigastemamman skrev 2010-11-21 22:34:05 följande:
    Kombinerad
    En kombinerad stol rekommenderas inte att ha framåtvänd men funkar alldeles ypperligt att ha bakåtvänd.
  • Finesse
    TheReLe skrev 2010-11-21 22:37:08 följande:
    Beror på hur långt barnet är också, mina långbenta spektakel fick inte plats i bakåtvända stolar i den åldern...
    ojoj.. längre än 120 cm? bra jobbat!
  • Lilla JJ

De kan ju sitta framåtvända från och med att det är 4 år men man måste inte ha dem framåt förrän de fyllt 6 år eller väger över 25 kg. Så därför hade jag köpt en till.

Mammas lille kille kom 100803
  • Finesse

har uppdaterat ts..

Istället för ny läs en TILL bakåtvänd bilbarnstol.. behöver inte vara ny..

Sen så är det bara vikten jag fokuserar på.. i detta fall är barnets öron inte över kanten på stolen utan det är bara vikten som den växt ur på.

• Cecci78

självklart en större bakåtvänd, med rätt stol kan ju barnet sitta bakåt i tre år till, benen får de vika som de vill;)

Svar på tråden Om ditt barn var 3½ år gammal och väger lite över 18 kg skulle ni köpa en ny bakåtvänd bilbarnstol eller en bältestol?