• Anonym

Humörsvängningar.

Ja, mina humörsvängningar håller på att göra både mig och min man galna!
    Om jag är glad då är jag verkligen glad, allt är på topp, jag vill resa, jag är en engagerad mamma, jag har massa idéer på jobbet, jag träffar mycket vänner och så  vidare. Men när jag är ledsen jag verkligen ledsen, jag ser ingen mening med livet och har svårt att hitta motivation till att orka fortsätta det, jag bara går runt som en passiv robot och gör vad jag måste.

Det problematiska är att det här kan vända på en dag. Oberäkneligt för både mig och min familj och väldigt frustrerande!
    Jag undrar egentligen om det finns någon mer som har det likadant, eller vet varför det kan vara såhär?

• Svar på tråden Humörsvängningar.
  • Anonym

Låter nästan som att du har manodepressiva tendenser. Tycker att du ska vända dig till din VC för att få remiss till psykiatrin för utredning och hjälp.

• Anonym

Hm, ja kanske?
    Kan det svänga så fort då?
    Jag skulle nog aldrig våga erkänna något sådant för en läkare ärligt talat..

• Roro01

Hej

Manodepressiva perioder brukar hålla i sig minst en vecka, om du har humörsvängningar som byter på minuter/timmar/ max en dag så är det troligare att det rör sig om borderline (om du nu ens har någon diagnos). Jag har själv borderline och har exakt så som du beskriver, vissa dagar är det "helt" lugnt, men sen kan det skifta på bara några minuter...

• Anonym

Okej, där ser man.
    Nej, i så fall har jag alldeles för snabba svängningar för att vara manodepressiv!
    Fast förutom det här och en del problem med ångest mår jag bra, vilket gör att jag har svårt att tänka mig att jag har någon diagnos?

Jag har haft perioder i mitt liv då jag mått väldigt, väldigt dåligt och haft mycket overklighetskänslor men det var relativit länge sedan nu. Nu är det just humörsvängningar som är jobbigt..

• Anonym

Ditt blodsocker kanske åker upp och ner snabbt, det kan påverka humöret massor. Viktigt att hålla en jämn nivå på blosockret och tänka på hur du äter.

• Anonym

Anonym: Tack för tipset!
    Jag brukar faktiskt vara dålig på det, värt att tänka på!

Svar på tråden Humörsvängningar.