• bebbaa

vem tände ljuset?

Jag är inte alls speciellt ockult av mig och har inte trott på spöken alls förr.
    Men nu var jag med om en läskig sak som jag verkligen inte kan släppa.
    I våras tände jag ljus i köket, ena ljuset slocknade av sig sjäv direkt eftr jag tänt det.
    den andra blåste jag ut efter maten.
    efter några timmar när det är dags att sova går min sambo in i köket och då lyser det ljuset som slocknat innan.

Jag försöker komma på hur det kan lysa.
    Min sambo menar att det har legat med en glöd på och tillslut tänts på, men det fans lika mycket stearin kvar och nu handlar det ju om säkert 4 timmar sedan jag tände ljusen som sen slocknade.

, så vad tror ni. var det något hemma hos mig som tände ljuset? 

• Svar på tråden vem tände ljuset?
  • Malleh

Jag tror på sånt där så jag tror det var något andligt

• Borttagen användare

jag tror på det som din kille sa.. att stearinet var kvar är ju för att glöd inte gör så att ngt stearin försvinner..

• bebbaa

Men hur kan stearin ligga över en glöd i säkert fyra timmar som sen tänds på.
    låter helt omöjligt, att ett ljus kan glöda i så många timmar utan att det slocknar och sedan gör att ljuset tänds måste vara ett jäkla bra ljus då :) 

• killershrew
    bebbaa skrev 2010-11-22 22:25:25 följande:
    låter helt omöjligt, att ett ljus kan glöda i så många timmar utan att det slocknar och sedan gör att ljuset tänds måste vara ett jäkla bra ljus då :) 
    Även om det hade varit 4 år hade det varit mer troligt än att det var späken som tände ljuset. Spöken har inga tändstickor.
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • Borttagen användare
    bebbaa skrev 2010-11-22 22:25:25 följande:
    Alltså just det att ljuset slocknade innan när du föröskte tända det gör att det känns som det har en naturlig förklaring.. Jag har varit med om ljus som glöder jättelänge som aldrig vill tyckas tändas, och även varit med om ljus som det blir jättehöga lågor med och beter sig väldigt konstigt. Visst lite skumt låter det men allt spooky försvinner lite med att det slockna av sig själv innan.. :)
  • bebbaa

jo det har ju antagligen en naturilig förklaring och min hjärna spelar mig ett spratt efter,
    Tycker bara det är så konstigt att ett ljus tänds 4 timmar efter det slocknade.  

men antagligen spökar det inte här men man vet aldrig kanske går det runt ett spöke med en tändare i högsta hugg  beredd att skrämma mig :)

• TheReLe

Fråga en brandman vad han har för erfarenhet av dylika ting. Nog kommer han kunna berätta om många brandolyckor..

• giftfri

Bara ett bevis på, att man ska vara försiktig med elden.., det finns många som fått erfara, hur den flammat upp långt efter att dom trott den varit släckt..

• bebbaa

Ush då, så har jag inte ens tänkt det, brand är ju mycket värre en spöken.
    Dock kommer jag hålla mig till att de va ett spöke, tror inte mina ikea ljus kan tändas efter de varit släkta så pass länge :)

och dels var det lite coolare än att det skulle skett genom naturliga förklaringar.

Haha, hur som haver, hade hoppats på att få något häftigt svar som "det är en gammal gubbe som ser efter dig"   men men haha

• Schurer

Jag tvivlar inte på att andar finns som gör sådant för jag är med om det nästan dagligen och kom inte o säg att det är något fel på mig för det kan man inte vara om man fixar att ta hand om fyra småbarn själv (ensamstående)

Men du skall inte vara rädd Men be en bön vid ett vitt ljus varje dag och säg att du vill vara ifred det kommer att skydda dig från att uppleva något negativt.

Svar på tråden vem tände ljuset?