• Anonym

hur stora klumpar kommer vid tidigt missfall?(v6-8)

Hej!

Någon som har fått tidigt missfall i vecka 6-8 ??
    hur stora klumpar har ni fått ut?
    Jag har fått ut två klumpar som har varit i storlek med
    en halv klementin....
    har inte fått mitt missfall bekräftat än..ska dit imorgon och kolla om allt är ute...

kan ju inte vara något liv kvar med de blödningarna och klumparna...

skriv gärna och berätta om hur det var för er och hur ni gick vidare...

och har ni berättat något för er familj och vänner?

• Svar på tråden hur stora klumpar kommer vid tidigt missfall?(v6-8)
  • Anonym

Jag har fått två mf. Ett när jag var i v 5 och ett när jag var i v 7. Det som hände i v 5 märktes knappt mer än att jag blödde länge. Det andra som hände när jag var i v 7 var som att få kraftig mensvärk i både rygg och mage. Det kom även ut ganska stora blodklumpar ungefär i storleken som du nämde.

Jag har inte berättat något för min familj men det tycker jag är upp till var och en hur man vill göra. Skulle jag ha vetat om att jag får stöd av dem hade jag kanske berättat men eftersom vi inte har den kontakten så känner jag inte att det är något jag vill göra.

• Anonym

Jag fick Mf i v.6. :(
    Hade ryggont och mens varade längre och var ngt kraftigare.
    Det var bara min man som visste om det.
    Det var inget märkvärdigt rent fysiskt, men jag var ju jätteledsen.

• JoWiAn

Jag fick missfall i v 6 (5+5) oh jag blödde kraftigt och hade småklumpar som knappnålshuvud typ. Massor små. Likande hackad lever ungefär.

• illim

Hej!
    Jag fick också missfall idag. Var på ett tidigt vul i tisdags och trodde jag var i v 9+5 men enl vul var det bara i v 6+1. Jag hade haft lite bruna flytningar ett par dagar. Eftersom fostret var så litet kunde man inte se någon hjärtaktivitet så jag fick en ny tid två veckor senare (30/11). Jag misstänkte redan då att fostret dött då jag gjort två tidiga gravtest och borde vara  längre gången. Jag började blöda mer och mer för varje dag och idag 22/11 fick jag riktigt ont och det kom mycket blod och flera stora klumpar (som små plommon). I morgon ska jag ringa mvc för en kontroll och för att jag behöver en anti-D-spruta. Sen är det bara att ge sig på det igen och hoppas på bättre tur nästa gång. Visst är jag ledsen men måste se det som naturens gång. Jag förlorar ju inget som jag lärt känna iaf :´( Det är bara min man som vet något.

• li01

Hej,

Vad skönt att läsa att man inte är ensam, jag har har haft blödningar i en vecka , var på vul igår, inga livstecken, fostret har troligen slutat utvecklas i vecka 5+3, borde vara vecka 8+3.
    Blev erbjuden att komma tillbaka om en vecka för att vara säker, men jag känner att det inte lever, brösten är inte spända längre, jag mår inte illa, men magen kan svullna upp och jag får mensvärk..

Efter ett gemensamt beslut med läkaren så fick jag tabletter som ska hjälpa till att få ut det, men jag känner nu att jag kanske inte klarar att ta tabletterna, det känns som att jag gör slut på min graviditet, vill helst att det ska komma ut av sig själv eftersom jag redan blöder, men samtidigt vill jag få ut det snabbt så att man kan gå vidare..
    Det verkar göra så ont att ta tabletterna och man blöder så mycket, verkar mildare när kroppen stöter ut det själv, någon som har erfarenhet?

En så länge vet bara min man.. 

Svar på tråden hur stora klumpar kommer vid tidigt missfall?(v6-8)