• lillamye

vad är det för julbord som serveras på IKEA?

såg en anons att dom serverar julbord.
    undrar nu vad dom bjuder på för jag är rätt nyfiken på att ev gå och testa,

nån som varit dit?

• Svar på tråden vad är det för julbord som serveras på IKEA?
  • Bjornis

Jag känner massor som testat och ska själv göra det nån dag. Prismässigt kommer du aldrig hitta nåt som slår det. 79:- (för IKEA FAMILY medlemmar) är helt galet billigt ju.
    Bifogar en liten bild som visserligen jag snott från en kompis fb-sida men den ger en fin överblick tycker jag!
  • La Lola
    Bjornis skrev 2010-11-28 23:43:18 följande:

Jag känner massor som testat och ska själv göra det nån dag. Prismässigt kommer du aldrig hitta nåt som slår det. 79:- (för IKEA FAMILY medlemmar) är helt galet billigt ju.
    Bifogar en liten bild som visserligen jag snott från en kompis fb-sida men den ger en fin överblick tycker jag!
    Oj...vilken röra!
    Läggs allt bara på så där huller om buller eller?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Bjornis
    La Lola skrev 2010-11-28 23:47:27 följande:
    Oj...vilken röra!
    Läggs allt bara på så där huller om buller eller?
    Nej, haha. Oj, ja det kanske såg ut så. Nej nej, man plockar själv! Det är julbuffé! Man får en stickers på tröjan och får då fri tillgång till att plocka fritt hur många ggr man vill från julbordet!
  • La Lola
    Bjornis skrev 2010-11-28 23:50:29 följande:
    Nej, haha. Oj, ja det kanske såg ut så. Nej nej, man plockar själv! Det är julbuffé! Man får en stickers på tröjan och får då fri tillgång till att plocka fritt hur många ggr man vill från julbordet!
    O tack o lov för det!
    Jag trodde att allt bara "slafsades" på!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Bjornis
    La Lola skrev 2010-11-28 23:51:28 följande:
    O tack o lov för det!
    Jag trodde att allt bara "slafsades" på!
    Hehe, det hade vart nåt det. Jag som inte gillar rödbetssallad eller sill hade ju gråtit av allt petande.
  • Lindreas
    Bjornis skrev 2010-11-28 23:56:53 följande:
    Hehe, det hade vart nåt det. Jag som inte gillar rödbetssallad eller sill hade ju gråtit av allt petande.
    Haha! Och just sill, som ger smak till ALLT den kommer i närheten av är ju rätt svår att peta bort.

Jag ska nog fasen prova Ikea, för jag får inte gå på något julbord i år. *surar*
  • delifi2

vi kollade in julbordet och det var MYCKET man fick för pengarna, så nästa ång vi ska dit så blir det nog julbord för vår del, typ det enda vi har råd med

• Thalis

Vill testa men bara om det finns Janssons, julbord utan Janssons är inte julbord
    Säger jag som egentligen är fusksvensk

Snart mamma- igen!!
  • sebbeman

Vi var på Ikea och åt julbuffe idag, tyckte helt klart det var värt 79 kr (medlemspris). Dom hade allt det där som man brukar ha på julbord och man fick äta hur mycket man ville det var riktigt mysigt

• Bjornis
    delifi2 skrev 2010-11-29 00:10:16 följande:
    vi kollade in julbordet och det var MYCKET man fick för pengarna, så nästa ång vi ska dit så blir det nog julbord för vår del, typ det enda vi har råd med
    Men det är ju så sjukt dyrt med julbord också. Vi var på Lisebergs julbord förra helgen och visst det var gott och så men 335 kr för julbord (och det var på lunchtid, på kvällen kostar det närmare 500)!? Nja.... Visst IKEA kanske inte har den mysigaste miljön men på mitt IKEA har de fixat det lita avskilt med röda draperier och så. Det blir liksom vad man gör det till! Att man sen kan shoppa lite efter är ju alltid najs. Maken blir mätt och nöjd och då kanske nåt litet extra får följa med hem.
  • Bjornis
    Thalis skrev 2010-11-29 00:11:40 följande:
    Vill testa men bara om det finns Janssons, julbord utan Janssons är inte julbord
    Säger jag som egentligen är fusksvensk
    Det finns janssons och som jag fattat så är den riktigt bra!
  • Thalis
    sebbeman skrev 2010-11-29 00:12:22 följande:
    Vi var på Ikea och åt julbuffe idag, tyckte helt klart det var värt 79 kr (medlemspris). Dom hade allt det där som man brukar ha på julbord och man fick äta hur mycket man ville det var riktigt mysigt
    Hade de Janssons? Och var ni tvungna att ringa och boka? Vi fick närmligen hem ett mobilnr man skulle ringa .....
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    sebbeman skrev 2010-11-29 00:14:06 följande:
    Thalis, det fanns Janssons och den var god
    Bjornis skrev 2010-11-29 00:14:19 följande:
    Det finns janssons och som jag fattat så är den riktigt bra!
    YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
    Oj,oj vad det ska ätas!!!
    Snart mamma- igen!!
  • Bjornis
    Thalis skrev 2010-11-29 00:15:31 följande:
    Hade de Janssons? Och var ni tvungna att ringa och boka? Vi fick närmligen hem ett mobilnr man skulle ringa .....
    Boka? Oj. Var bor du?
    I Gbg bokar man iaf inte.
  • lillamye

åt nu ikväll och det var värt pengarna fakiskt vi behövde ej boka var bara att komma dit.
    79 kr vuxen och 39 kr barn,

helt klart nöjjd.

Svar på tråden vad är det för julbord som serveras på IKEA?