Giftermål med skilda föräldrar
Jag och sambon har pratat om att eventuellt gifta oss. Hur som helst så är min sambos föräldrar skilda sedan MÅNGA år tillbaka och träffas inte alls. Gissar att de pratade något lite, men så lite som möjligt, när sambon var liten. Dessutom, har sambon en biologisk helbror, men brodern har aldrig träffat sin biologiska pappa sedan deras föräldrar skilde sig utan ser deras mammas nya man som sin pappa.
Alltså, vårt problem, är att om vi gifter oss, så kommer vi ju självklart vilja bjuda alla, men det är något som min sambo tycker är väldigt jobbigt med tanke på både hans mammas och hans brors relation till hans pappa.
I dagsläget är det faktiskt det enda som hindrat oss från att redan vara gifta.
Första gången jag hörde om sambons tankar så slog jag ifrån mig med att "men de får väll skärpa sig och bara uppföra sig en enda dag". Men jag har ju insett att det inte är så enkelt. Det handlar ju faktiskt om att sambons bror ska träffa sin biologiska pappa för första gången, och att sambons mamma ska träffa sitt ex som var otrogen och det ledde till skilsmässa när de hade en några månader gammal son.
Vad gör man? Hur hanterar man en sådan här situation? Till saken hör dessutom att vi vill ha ett litet bröllop, och helst åka iväg med allihopa under en helg. Alltså blir det mycket intimt och svårt för dem att bara hålla sig på varsin sida om festen sas...
Sambon har sagt att han ska prata med dem, och höra vad de har att säga, men jag gissar på att det kommer dröja LÄNGE för han har väldigt svårt att ta tag i känslomässiga grejer...
Har ni några tips eller råd?