• mikipiki

Tips på bra, billig kompaktkamera!

Ja, det börjar kännas som att det är dags att byta ut min två år gamla kompaktkamera nu.

Just nu har jag en Casio Exilim Z80 som jag är väldigt nöjd med. Jag gillar att man kan zooma medans man filmar och att ljudet blir väldigt bra, även när jag har filmat på konserter.

Eftersom jag har en systemkamera så är jag väl mest ute efter en kamera att filma med. Och som kan fota bilder hyffsat snabbt då det oftast är fotoförbud på konserter.

Den får helst inte kosta över 1000kr.

Jag har tittat lite på en Panasonic Lumix DMC-F3 och är rätt förtjust i den (stor bländare, snabb slutartid, och högupplöst filmfunktion), men det går inte att zooma under tiden man filmar..

Så ja, tips är väldigt välkomna Glad

• Svar på tråden Tips på bra, billig kompaktkamera!
  • inze

Varför vill du byta ut en kamera som du är nöjd med? Under 1000:- begränsar ju utbudet en hel del.  Så att du skulle hitta en kamera som du gillar bättre än den du har är nog inte såå lätt även om det kanske inte är omöjligt.

• mikipiki
    inze skrev 2010-11-22 17:51:05 följande:
    Varför vill du byta ut en kamera som du är nöjd med? Under 1000:- begränsar ju utbudet en hel del.  Så att du skulle hitta en kamera som du gillar bättre än den du har är nog inte såå lätt även om det kanske inte är omöjligt.
    För att den börjar bli riktigt sliten :) Det är stora bucklor på den och den ser allmänt trasig ut. Den har hängt med rätt länge dessutom.
  • inze

Vad för slags zoom har du haft när du filmar. På min Canon Ixus kan man zooma när man filmar men det är bara digital zoom med ganska dåligt resultat. Min Canon Powershot S3 IS kan zooma optiskt när man filmar och det blir en helt annan sak.

Sen tycker jag det är svårt att se om man kan zooma eller inte i specarna man hittar på nätet. 

Svar på tråden Tips på bra, billig kompaktkamera!