• sär skriven

Ensamstående med barn - Linas matkasse?

Finns det någon här som är ensam med ett barn, och har Linas matkasse? Just nu känns det som om det vore guld värt att få allting klart, levererat och med recept. Det skulle bli cirka 3 000 kronor i månaden dock, känns som mycket pengar att lägga på mat för två personer? Är recepten goda, enkla? Helt enkelt; är det prisvärt för två personer?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Svar på tråden Ensamstående med barn - Linas matkasse?
  • annlu748

Recepten är okej tycker jag, roligt med variation. Tänk på att matkassen är för fyra vuxna personer så du behöver inte köpa varje vecka utan du kan frysa in och ta fram någon dag när tiden är kanpp =)

Testa att ha kassen varannan vecka så kan man äta rester och annan lite billigare mat om man vill de veckor som man inte har kassen. Här hemma vill vi gärna äta pannkakor, makaroner med köttbullar och lite så kallad "vanlig mat" 

lycka till =) 

• sär skriven
    annlu748 skrev 2010-11-22 11:53:27 följande:
    Recepten är okej tycker jag, roligt med variation. Tänk på att matkassen är för fyra vuxna personer så du behöver inte köpa varje vecka utan du kan frysa in och ta fram någon dag när tiden är kanpp =)

Testa att ha kassen varannan vecka så kan man äta rester och annan lite billigare mat om man vill de veckor som man inte har kassen. Här hemma vill vi gärna äta pannkakor, makaroner med köttbullar och lite så kallad "vanlig mat" 

lycka till =) 
    Åh, man kan göra så alltså? Ja du det vore nog inte dumt alls. Tänk vilken lyx att inte behöva handla varje vecka. Ja vanlig billig mat kommer vi ju också äta, då kanske jag klarar en matkostnad på 2000 - 2500 kronor i månaden inklusive lyxen av matkassen. Ska kika vidare på detta, tack för din åsikt!
  • Giraff

Vi är två vuxna och en ettåring. Ettåringen äter ju inte så mkt av maten, så vi är eg bara två personer på kassen.

Recepten är generellt mycket bra! Ofta är de lite tamare i kryddningen, man får krydda extra om man vill ha mer kryddstark mat.

Portionerna är väl tilltagna, så det blir alltid minst två matlådor för oss. Ibland fler! Har varit jättebra att kunna frysa in mat också.

I veckobladet står vilken mat man kan laga nästa vecka istället, om man vill sprida ut rätterna på längre tid än en vecka.

För oss är det absolut värt pengarna!

• annlu748

Sorry för lite klumpigt skrivet, Linas matkasse delas endast ut varannan vecka. Blandade ihop med ett annat företag som jag också har provat. Har ännu inte bestämt vilket jag ska använda mig av.

• Giraff
    annlu748 skrev 2010-11-22 11:53:27 följande:

lycka till =) 
    Den kommer ju bara varannan vecka?
  • Giraff
    annlu748 skrev 2010-11-22 11:56:44 följande:
    Sorry för lite klumpigt skrivet, Linas matkasse delas endast ut varannan vecka. Blandade ihop med ett annat företag som jag också har provat. Har ännu inte bestämt vilket jag ska använda mig av.
    Hehe, ok!
  • tideloo

Linas matkasse är super tycker jag!lagom att den kommer varannan vecka samt att man får variation, 1500 i månaden å man får mycket mat för pengarna tycker vi!

• sär skriven

Vad roligt att höra så mycket positivt, nu har jag nästan bestämt mig! Ska prova detta när jag blir ensamboende. Tack!!

• vita stenen

Nu frågade du ju visserligen om Linas matkasse, men jag svarar ändå. Hoppas det är ok  :)

Vi köper från matkomfort. Har inte testat linas matkasse så jag kan inte jämföra alls. Men vi är iaf jättenöjda med matkomfort. Där är maten redan färdig, så långt det är möjligt. Alla såser är tex redan färdiga osv. Vi har haft de nu i två veckor för att testa och jag har stått i ca 5-10 min i köket per dag :)

• Anne69

Upplägget med matkasse varannan vecka är jättebra - då får man utrymme att äta annat också och om man är en liten familj så räcker maten längre ände fem dagarna. Maten är helt ok, tom bra! Den är så pass vanlig att man inte tycker att den är konstig samtidigt som den är tillräckligt uppfinningsrik för att erbjuda variation till det gamla vanliga. Kanske inget man gör för alltid, men ett tag. Priset känns rimligt, man får bra råvaror i lagom mängd. Och så äter vi betydligt mer grönsaker med linas än annars.

Svar på tråden Ensamstående med barn - Linas matkasse?