Ni som funderar på ev intimkirurgi, jag har gjort det igår=)
Hej tjejer!
Detta är absolut inte menat som någon reklam för typ plastikkurgin eller uppmuntra till sådant men jag vill bara dela med mig av det jag genomgått, dvs en förminskning av mina inre blygdläppar som var riktigt stora och hängiga.
Jag hade inte jättekomplex men kände ändå obehag över att t ex duscha med andra samt även lite i sängen, även om min sambo tyckte jag var fin som jag var.
Så jag gick till en klinik i Sthlm på konsulation och diskuterade en ev förminskning av inre blygdläppar.
Jag fick veta att priset skulle bli 11 000 kr med narkos i priset då och även att det var ett lätt ingrepp att göra och riskerna var mkt mindre än vid andra operationsområden, konstigt nog=)
Sagt och gjort, jag fick ett jättebra förtroende för läkaren och igår hade jag alltså min tid för operation. Jag var nervös inför att gå till en plastikkirurg eftersom jag har lite läkarskräck men jag mådde så otroligt bra där, snacka om vänligare och mer human personal än inom offentlig sjukvård!
Allt gick jättebra, jag blev nedsövd vilket konstigt nog var en enbart positiv upplevelse, har aldrig sovit bättre. När jag vaknade upp igen fattade jag ingenting, operationen var över och jag hade knappt ont alls. Trodde det skulle göra djävulskt ont men icke. Visst sved och brände det lite de första timmarna men smärtan var definitivt värt det=)
Nu idag, mindre än 24 h senare mår jag hur bra som helst, gick hem samma dag därifrån och jag har inte ont alls. Jag har såklart inspekterarat resultatet och jag är fruktansvärt nöjd, det bästa jag gjort.
Känner mig så lycklig därför jag ville dela med mig av er som alltid kanske velat gjort men inte vågar eller som kanske bara är nyfikna på att höra en icke påhittat berättelse från en RIKTIG patient *skratt*
Fråga gärna om ni undrar över något! Ni kan ju alltid maila.
Kram på er!