Gravida, vad äter ni till middagen ikväll?
Hej tjejer!!Vet inte om det finns en liknande tråd här, försökte kolla lite men hittade ingen så jag tänkte starta en här så vi kan dela med oss lite och även få lite tips och ideer på vägen

I kväll kommer Linas matkasse hem till dörren. Tror det blir "Ostgratinerad fisk med tomat och örter, kokt potatis och broccoli" eller möjligen Älgskav för den var veckans "snabba" och ibland kommer kassen ganska sent.
Jag åt samma mat som när jag inte var gravi
Oh vad det lät gott, nåja inte broccolin då men Hehe...
För oss blir det enkelt eftersom matlusten ligger på NOLL, eller ja.. att laga det rättare sagt så det kommer att bli kokt potatis med köttbullar, sås och en sallad på sidan om som gör det något nyttigare
Hoppas att fler vill hänga med här så kanske det kommer att underläta för oss som är ideefattiga på matlagning!!
Här blir det troligtvis makaronipudding, har varit sugen på det i flera dagar ^^
Jag äter i stort ett samma (försöker följa kostråden förstås) men håller med om att det är svårare. Mår illa fortfarande och jag är mer "kräsen" med smaker. Men det kan variera och saker jag inte kunde äta för några veckor sedan, har jag plötsligt kunnat börja äta igen. T.ex. fetaost.
Starkt kryddare rätter, typ indiskt och massa curry har jag dock inte varit sugen på alls sedan jag blev gravid. Inte heller väldigt stabbig mat.
Köttgryta med morötter, broccoli och champinjoner. Fullkornsbulgur till det! :)