Göra tavlor av tapet går det? Vad annars göra med fin överbliven tapet?
Skulle vilja göra tavlor av tapet, är det överhuvudtaget möjligt att få det snyggt? Hur?
Vad kan man annars göra med överbliven tapet?
Vill ha massor med tips
Skulle vilja göra tavlor av tapet, är det överhuvudtaget möjligt att få det snyggt? Hur?
Vad kan man annars göra med överbliven tapet?
Vill ha massor med tips
Vi har såna tavlor på jobbet som en kollega gjort. Med fina tapeter, passepartout runt och en vacker ram. Allt inom glas. Skitsnyggt.
Jag brukar slå in julklappar och andra paket med överblivet tapet.
Spara så att du kan byta ut trasig/nerspilld tapet ;)
köp vanliga tavelramar på typ ikea, klipp ut en bit tapet och sätt in i ramen. annars kan man hotta upp en gammal bokhylla/skåp genom att tapestera insidan med tapet/ har man en billy eller bestå så finns det glasdörrar man kan köpa till som man kan montera papper/tyg/foton eller vad man nu vill i glasdörren.
lycka till med projektet!
Julen närmar sig ju. Vackra tapeter blir jättefint som julklappspapper. Tycker du om att pyssla kan du använda tapetbitar till hemmagjorda julkort, och dekorationer.
Ett tips: använd inte all överbliven tapet. Man kan nämligen behöva spara lite för att kunna göra minde reparationer i efterhand om det råkar hända missöden med tapeten på väggen. Och det kan det göra om man har barn och/eller husdjur. Har jag märkt.
Limma tapet på själva tavelramen annars, eller limma fast tapet på lådor/skokartonger att ställa i bokhyllan och ha allsköns smått och gott i.
Du har ju fått massa tips, men här kommer några till:
*slå in paket
*göra kort
*tapetsera skokartonger, blir så fint
*Tapetsera möbler, antingen i baksidan av skåp som någon skrev, eller varför inte en byrå eller på en bordsskiva med massor av lack.
*I en ram och ha som anslagstavla, skaffa penna som man kan skriva på glas med och sätt upp i köket.
Lägg tapet på en byrå tex och sen en glasskiva över. Skitsnyggt! :)
Hej jag har en fototapet på storleken 175x115 och vet inte hur jag ska lyckas få till det till bli en stor tavla!? Hjälp tack
Ska hela bli en tavla? Isf föreslår jag att du skaffar en masonite skiva eller annan tunn inte alltför tung skiva och fäster tapeten på. Låt sen tillverka eller gör själv en ram som du ramar in den med.
Ev kan du beställa glas till den också.
Annars kan du sätta upp en ram direkt på väggen där du vill ha den och så tapetserar du med tapeten inuti. Se nedan.
Det är jätte snyggt att göra 2-3 tavlor av tapet å hänga på rad eller så. Så bara köra på!