• Darling73

klippa håret på 1åring!!??

ja, när har ni klippt era barns hår? hur gick ni tillväga, frisör eller hemma??

min son har "långt" hår, massor av långa tunna babyhårstrån som står åt alla håll o kanter han skulle med andra ord behöva klippa sig....men är det lönt att testa själv eller ska man vända sig till en frisör?? eller helt enkelt vänta tills han blivit större....

hur har ni andra gjort med era små vildingar?

• Svar på tråden klippa håret på 1åring!!??
  • Snowgirl

Våra barn har näst intill varit skalliga tills de var 1 år. Men har en kompis som har haft håriga spädisar. Vet att hon var hos en frisör med sitt första barn redan när han var 2 månader gammal .

• Avelyn

Har tagit mina killar till frissan 2 ggr hittills tror jag. Numera är de 8 och 6 år gamla. Köpte en trimmer..blev billigare i längden.

• April Mamma

Våran son föddes med en riktigt rockfrilla som 7 månader senare är lite gles..
    Han hade långa tester runt öronen och mitt på huvudet.Så jag klippte bort det..blev väl inte supersnyggt.Så jag skulle nog rekomenderar att gå till frissan.

• Vilmagbg

Vi klippte Max första gången hos frisören när han var 9 mån. Vi har klippt honom ytterligare 3 ggr efter det och han är nu 19 mån.
    Första gången gick det enkelt att klippa honom, han satt som ett litet ljus och pillade med ett halsband som han fick låna av frissan.
    De andra gångerna har det vart lite svårare att få honom att sitta still men man får ha tålamod och vara idérik. Sist fick han stå upp men det gick bra det med

• mamsingenX4

Jag klipper mina gossar själv....! (Har 4 pojkar i åldrarna 14 år, 8 år, 6 år och 3½ mån) Den äldsta går dock numera till frissan, då det ju inte längre dyger att morsan klipper, men de andra pojkarna klipper jag själv, utom lillen förstås som ännu är tunnhårig...
    Hade en dröm i tonåren, att bli frisör....

• Pingla med en åsikt

jag var till frisören med min son när han var 6 månader... och har varit där varannan månad sedan dess =)

• Darling73

hmm...ska nog ringa frisören och boka en tid.... undrar om det kan finnas nå innan lördag då vi har tid för fotografering...

• MARIA99

Jag har klippt båda tjejerna innan ett års ålder! De har ju hur mkt hår som helst.. antingen har jag gjort det själv eller en av mina vänner.Blir ju mest luggen för deras del. Minsta tjejen är dock lockig så hennes växer inte lika fort då det lockar upp sig sas

• caesar

gå på dropp in.

vi skulle ha tid till dagisfotograferin efter en vecka. häljen innan så va Caesar hemma hos mormor. och när vi hämtade honom dagen efter hade han en väldigt sne och kånstig lugg. jo då klecker hon ut sig att hon klipte den för det va så lång i vägen. men vad seger vi vi ska ju på foto om en vecka. det är ju helt snätt. men hon tyckte det va jättefint och rakt. så dagen efter så gick jag till frisören och frågade om hon kunde rädda hans frisyr. hon saoj då va snätt. ja mormor har varit i farten sa vi. så caesar satt ganska snält på stolen och blev klipt. några gånger blev han ju iriterad att jag höll i honom men han fick hålla i kam och vattensprutan så gick det jättebra för då va han upptagen med att kolla in dom sakerna.

värsa va att mormor inte ens ringde och frågade om hon fick klippa utan bara gjorde det. blir så arg på henne, har sagt det men hon fattar inte. men vadå om han har lång lugg så komer jag klippa i gen. så vi få se om man våga lämna han hon henne igen när luggen har växt ut.

jag känner mig alldeles kränkt att hon gör va hon vill med mit barn. det är väl jag och pappa som bestämmer.

• Legally Blonde

Hihi, var tjej foddes med varsta hockeyfrillan och ar nu knappt sex manader. Det har hunnit slitas bort en heeel del kan jag saga, och for att jamna ut det har vi nog redan klippt henne 3 ggr tror jag!!

Ett tips om man vill klippa sjalv (funkar extra bra pa ett har med lite sjalvfall/lockar) ar att snurra ihop sma tofsar av har och klippa av toppen pa dem ungefar lika mycket tills man har en jamn frisyr. Hopas du forstar hur jag menar... Lycka till!

• emmilu

Jag har varit med min 1åring till frisören redan 5ggr, han hade massor med hår när han föddes och fick behålla alltihop. Efter ett par månader började håret bli ljust, så det såg ut som att det var slingor i... många frågade "herregud, har ni färgat håret på ett så litet barn" hoho..
    Vi klipper honom bara hos frisören, det går snabbt och blir snyggt.. så små barn har ju inte världens bästa tålamod! + det blir ju lite billigare med barnklippningar...

lycka till!

• Darling73

Jag var till en frisör idag!!!! och lillen var så duktig..... han blev av med sina babystrån som spretade över allt..och dte vart riktigt bra!!!!

men ett råd...vi fick en elev som skulle klippa..och hon var nog helt färsk, för HERRE GUD var långsam hon var!!!!! en färditg frisör hade nog gjort detta på 5 minuter, men här tog det nästan 20...gissa vem som lessnade ur??!!

Svar på tråden klippa håret på 1åring!!??