• Molgan

Friterad bläckfisk

Kan inte hitta nånstans om man får äta bläckfisk, men eftersom det inte står nåt antar jag att man får äta det. Rätt el. Fel????

• Svar på tråden Friterad bläckfisk
  • Trikarn

Du får inte äta bläckfisk!

jag frågade min barnmorska det nämligen då vi älskar bläckfisk i min familj- men hon sade att det inte gick...

*sorry*

eller du vet får och får...du Bör inte heter det =)

• HelenaM

Jag ringde livsmedelsverket före vår greklandssemester i somras eftersom jag bara äääälskar calamares (friterade bläckfiskringar) Den mannen jag talade med sa att det var helt ok eftersom bläckfisken är tillagad och inte rå! Så ät du!

//Helena v.34

• lata kocken Johanna

bläckfisk står inte med på slv så den ska vara OK

• listo

Bläckfisk finns inte med på listan över fisk som Livsmedelsverket
    avråder från. Då kan man utgå från att det är 100% okej att äta.

• Trikarn

Verkar som om jag hållit mig från bläckfisk helt i onödan..*suck* bara för det så ska jag gå och köpa det idag haha- knäpp på nästan på barnmorskan!

• Lola Jämtland

Det är därför man alltid ska gå till källan, dvs slv.se i detta fallet....Barnmorskorna har inte alltid färsk info......

• PamPam

Ja precis...varför skulle man inte få äta bläckfisk?

Upphör ej att förundras över att det finns så många BM som talar skräp, eller bara slänger ur sig påståenden utan att motivera dem dessmera (så att man åtminstone kunde förstå vad som ligger bakom dem och så att man själv kan bedöma hur relevant de är...).

• Molgan

Tack för alla svar. Vilken tur jag har som i lugn och ro utan nojjor avnjuta en god tre rätters på Tzatziki ikväll. Bläckfiskringar har alltid varit min favorit, men som för så många andra så börjar ju tankarna snurra ganska fort nuförtiden om vad man får och inte får äta. Ha en bra dag

Svar på tråden Friterad bläckfisk