Nån som har katt med diabetes???
Idag har mina värsta farhågor besannats....
Va till veterinären men min 9-åriga hankatt. Han har magrat av under hösten, sover, dricker vatten.. det typiska för diabetes.
Enligt blodprov visade värde på 26.. en STRESSAD katt kan ha mellan 10-12.
Jag blev glad att det inte va njurarna som la av.. tänkte det va specialfoder.. Sen kommer smällen.
Enl veterinär så tar de flesta ägarna bort sina katter... de som behåller dom får ge insulinsprutor, varje dag, hela livet, 2ggr per dag..
Katterna mår bra efter dosering.. de som väljer ta bort har inte den möjligheten/passandet i vardagen.
Jag mår rent ut sagt SKIT!!! Vet inte hur jag ska göra.. jag vill ha kvar min kära katt. Jag har matat, kelat, vårdat i 9 år.. o hoppas innerligt på 9 år till!!
För 3 år sen fick jag ta bort min 15-åriga katt. Han va såååå speciell!!!! Kommer ihåg det som idag. Har nu en 18-åring som jag tror är på slutet av sina dagar. Stel i bakdelen. Så har jag 2 perser godingar som har testats positiv för Corona viruset, dvs om det utvecklar sig är det dödlig FIP = kattaids.
Fy F***N!!!!
Nu undrra jag om dte är nån som har sin diabetes sjuka katt kvar i livet? Som ger insulin... hur mår katten? Hur funkar det?