Färskpotatis???
Har läst att många skriver om färspotatis.
Varför skulle vi inte få äta det???
Någon som vet???
Har läst att många skriver om färspotatis.
Varför skulle vi inte få äta det???
Någon som vet???
Någon?
Jag har inte en aning.. Potatis e ju ngt som alla har ätit hur länge som helst.. Tycker att allt e lite överdrivet.. D e stor skilnad på vad man får o inte får äta bara på tio år..
Oj, aldrig hört talas om, har redan ätit massa färskpotatis..och min bebbe verkar må hur bra som helst....vissa saker skall man nog ta med en nypa salt...håller med Me76...potatis har man ju ätit hur länge som helst!
Japp... potatis är väl det naturligaste oxå...
När jag födde sist (15 år sen) så fanns det inga matfakta direkt... man åt det mesta...
Nä men färskpottais ska väl vara lika ok som annan potatis. Man kanske inte ska äta flera kilo i veckan men det kan jag inte tänka mig att det finns någon som gör.
Småbarn ska man inte ge smakisar av färskpotatis pga att den innehåller mer av något visst ämne.
Samma här! Har ätit det flera gånger de senaste veckorna.
Färskpotatis innehåller väl mer stärkelse, det är kanske därför man inte ska ge det till smakportioner? Bebisarna kanske får ont i magen.
Jag mumsar färskpotatis nu. Har inte hört att det skulle vara farligt.
Kan inte tänka mig att det skulle vara farligt, då borde ju halva Sveriges befolkning lida av men efter detta....
Jag funderade på detta häromdan när jag skulle koka färskpotatis. Eftersom man inte skalar dem (gör iaf inte jag) så började jag fundera eftersom man ju ska vara så noga med att skölja grönsaker. Sen kom jag på att man ju faktiskt KOKAR potatisen innan man äter den
!!
Om jag inte minns fel har ämnet varit uppe tidigare och vi kom fram till att man ska tvätta potatisen ordentligt eftersom jord inte är så "nyttigt" sen kan man ju faktiskt bita sönder tänderna också om man har otur...
Va?
har aldrig hört ngt sånt...
Jag ska då äta färskpotatis...
Mums!
Vad vore en sommar utan färskpotatis?
/E
Jag har aldrig hört något om det, har gluffsat i mej massa färskpotatis de senaste veckorna
man får väl bara skrubba av dem ordentligt först vilket är sagt här ovan!
Ha en fin sommar med massa go potatis!
Var har du sett det???
Tack för alla svar...
Jo jag läste det härinne faktiskt...
Men skulle de vart något så borde någon mer vetat om det...
Jag tror som någon annan sagt att man ska tvätta färskpotatisarna noga om man vill äta skalet annars kan man ju skala dessa också, som man gör med "vanlig" potatis och då är det ju ingen skillnad.