• Clotilda

Djurkommunikatör?

Vi har problem med en katt och vi har nu provat allt vi kan komma på, utom sätta ut katten på annons och kontakta en djurkommunikatör. Känner mig verkligen desperat nu, för vi vill behålla våran katt och vi vill att hon ska må bra men vi förstår inte vad vi kan göra. Så jag griper efter halmstrån som jag egentligen inte tror på.

Någon som varit i kontakt med en djurkommunikatör? Har det gått bra eller dåligt? Finns det någon du skulle rekommendera/varna för?

• Svar på tråden Djurkommunikatör?
  • Tant Herta

Vad är det för problem med katten?

Det finns djurkomunikatörer som kan sin syssla och det finns dom som bara lurar dig på pengar! 

• Clotilda
    Tant Herta skrev 2010-11-22 16:59:21 följande:
    Vad är det för problem med katten?

Det finns djurkomunikatörer som kan sin syssla och det finns dom som bara lurar dig på pengar!
    Hon trivs inte med familjesituationen och gör sina behov lite varstans. Och jo, det är därför jag tänkte höra mig för om någon har någon att rekommendera.
  • Lathundarna

Söker du bland de äldre trådarna här i husdjursforumet så vet jag att det finns några om just sånt här där det finns en kvinna man kan kontakta.

• ModestyB

Det är väl en etolog med inriktning katt du bör finna, inte en "kattkommunikatör", det kan vem som helst kalla sig.
    Finns ju andra med gedigen erfarenhet och kunnande, men jag är skeptisk till en telefonlinje för 19,90/minut. Känns som upplagt för bedrägeri, därmed inte sagt att så är fallet med länken ovan.

Kan inte Sverak tipsa dig om någon?

• Havanna82
    ModestyB skrev 2010-11-22 23:47:50 följande:
    Det är väl en etolog med inriktning katt du bör finna, inte en "kattkommunikatör", det kan vem som helst kalla sig.
    Finns ju andra med gedigen erfarenhet och kunnande, men jag är skeptisk till en telefonlinje för 19,90/minut. Känns som upplagt för bedrägeri, därmed inte sagt att så är fallet med länken ovan.

Kan inte Sverak tipsa dig om någon?
    Personen ovan i länken är helt seriös, det kan jag intyga. Hon måste ju ta betalt för sin tid. Som ni ser i länken oven så finns även olika sorts paket att köpa för att bli hjälpt.

Ni kan ju testa googla på hennes namn så ser ni omdömen.

Men det ska även nämnas att hon inte är någon som kommuniserar med djuret, utan hon tar reda på vad i djurets omgivning som stör beteendet och hjälper en ändra på det (i korta drag). Jag tror att om ni skulle kontakta Sverak skulle de garanterat hänvisa till samma person ;)
    Susanne sammarbetar med bland annat Lupus: lupus.se/aktiv/vf-shh.asp
Svar på tråden Djurkommunikatör?