babysitter/babygym?
vad har ni för babysitter/babygym? har eran bebis gillat det?
ni som inte har det, har ni något annat som uppfyller ungefär samma funktion?
vad har ni för babysitter/babygym? har eran bebis gillat det?
ni som inte har det, har ni något annat som uppfyller ungefär samma funktion?
Har ett tummen babygym till min och han älskar det! Grejerna hänger så pass lågt att han når dem, i vissa babygym (tex pingu) så når bebisen inte ens till figurerna.
Han har lekt i det sen han var 1,5 mån ungefär och nu (3 mån) uppskattar han det mest då han kan hålla, vrida och dra i sakerna! Stora killen hade ett Bellino babygym till den stora grabben och det var lite tråkiga figurer.. inte så mycket pinglor och prassel som i tummen!
Babysittern är en vanlig Carena som jag köpte för 4,5 år sen till stora grabben. Det är jättebra när man ska tex äta mat el duscha, då kommer han upp och kan se oss och det runt honom lättare! Dock inte helt nödvändigt tycker jag.. babygymmet är mer använt här hemma!
Vi har också ett tummengym... har lagt ut det på tradera för sonen dizzar det totalt! Däremot älskar han deb 20 år gamla babysittern
tack för era svar :)
nu vet jag inte om jag minns rätt, men är det inte så att babysitter får man inte använda förrän bebisen är 2 veckor eller nåt? varför isåfall?
jag har för mig jag läst det på nätet. fast allt man läser ska man ju inte tro på, men som förstagångsmamma vill man ju att allt ska va rätt :)
Man kan lägga bebisar i babygym direkt efter födseln bara man har den i lägsta läget liggande typ.. sen behöver man ju inte låta dem sitta/ligga så länge i den.
Haha, kul att du nu fått 2 inlägg där båda har haft samma babygym men där den ena älskar det och den andra hatat det!
min tanke e att köpa billig babygym och babysitter, ifall ena ogillas helt så har man inte lagt massa pengar på det..
på www.babykul.se finns det fullständiga guider gällande bla använarfunktion, barns utveckling i samband med babygym eller babysitter.
Mycket bra läsning som hjälpte oss med våra beslut.
/Nettan
Min son har haft Labangymmet (lika som tummen) och älskade det. Han lekte i det till och från till ca 8mån. Det är bra med gym med mjuka gjrejer för då kan barnen greppa dem tidigare än med gym med plastsaker. Jag köpte mitt begagnat och körde hela gymmet i tvättmaskinen så det blev som nytt.
Har haft två babysitters. Först en billig från Jysk (Nalle Puh) Den va ok i början. Sonen älskade att sitta i babysitter så när han va 4mån köpte vi en ny babybjörn babysitter med lekbåge. Jag skulle köpa en babybjörn på blocket om jag vore du för ingen annan babysitter är lika bra.
Min son har haft Labangymmet (lika som tummen) och älskade det. Han lekte i det till och från till ca 8mån. Det är bra med gym med mjuka gjrejer för då kan barnen greppa dem tidigare än med gym med plastsaker. Jag köpte mitt begagnat och körde hela gymmet i tvättmaskinen så det blev som nytt.
Har haft två babysitters. Först en billig från Jysk (Nalle Puh) Den va ok i början. Sonen älskade att sitta i babysitter så när han va 4mån köpte vi en ny babybjörn babysitter med lekbåge. Jag skulle köpa en babybjörn på blocket om jag vore du för ingen annan babysitter är lika bra.
Vi har bara en babysitter, men tösen fick ligga i liggdelen till vagnen tills hon var 4-5 veckor och mer "vaken när hon var vaken" och ville se sig om. Det är inte förrrän nu kring v. 10-12 som ett babygym börjar kännas aktuellt.