Tips på mellis
Hej
Vad får era barn till mellanmål? Har en dotter på 1 år.
Skulle vara kul att variera sej lite.
// Linda
Hej
Vad får era barn till mellanmål? Har en dotter på 1 år.
Skulle vara kul att variera sej lite.
// Linda
Min dotter på 17 månader som inte äter mackor får jordgubbsful, fil med banan, nyponsoppa eller gröt....
Vill oxå ha förslag...!!
*ASG* Inte "jordgubbsful"...!! Jordgubbsfil...!!
fil med frukt, keso med frukt, nyposnoppa, andra fruktsoppor, skorpor, hårmackor, mjukmackor, frukt, bär, smoothie............
Jag ger oftast:
Rågbulle med russin, yoghurt, frukt
Även fil, macka, gröt, fruktsallad
m.m
inte för att moralisera elelr något, men vet ni att det är fullt med socker i nyponsoppa? elelr har jag helt fel? *funderar*
om man ger vanlig nyponsoppa så är det mycket socker i, ej om man köper sockerfri eller gör egen..........................
Ja jag tänkte väl det, men den sockerfria innehålelr väl sötningsmedel? jag har läst att hellre ska man ge dem "riktig" vara än den med sötningsmedel om man måste välja. Är det så?
Lillen har aldrig fått nyponsoppa än, men bara en fundering
finns nyponsoppulver utan både vanligt socker och sötningsmedel. kan vara ekströms? men jag tycker också det är svårt att variera mellis/lunch. mkt med tanke på allt ocker/sötningsmedel. visst, man kan köpa naturella produkter och blanda i frukt mm. själv. eller göra egen kräm mm. Men det skulle vara smidigt att även kunna köpa färdigt...fattar inte varför allt ska vara så sött! all annan smak försvinner ju dessutom! här får det bli smörgås med olika pålägg, naturell fil/yougurt med frukt, keso, frukt...gröt...
Hej ! Min son på 10 månader får till mellis mjukmacka med leverpastej eller ost eller nått annat gott. Han får även fil eller yoghurt, frukt eller gröt.
okej, ja allt innehåller ju socker! och ang. en annan tråd så ska de inte helelr få äta salt helelr, så typ ost skulle de inte äta? Måste vara superjobbigt för dem som ska leva efter alla "regler" ..