Forum Inaktiva: Fråga Apotekaren - Fråga experten
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Bubblor i Gonal-F sprutan

    Mån 22 nov 2010 23:45 Läst 1045 gånger Totalt 2 svar
    Anonym (bubbl­or?)
    Visa endast
    Mån 22 nov 2010 23:45

    Hejsan,
    jag har en liten undran som jag nojar riktigt mycket över nu... tog för några timmar sedan min allra första Gonal-f spruta och missade att "knacka" bort luftbubblor. Oroar mig nu för att jag inte fått i mig rätt dos eller om det påverkar stimuleringen negativt på annat sätt. HJÄLP!

  • Apotek­aren
    Visa endast
    Tis 23 nov 2010 07:52 #1
    Hej!
    Nu har jag dubbelkollat med en sjuksköterska och det är inte farligt. Du behöver heller inte oroa dig för att du fått fel dos eller att du påverkat behandlingen på annat sätt. Man ska enligt bruksanvisningen knacka bort ev bubblor så gör det nästa gång.

    Vänliga hälsningar


    Catharina
    leg apotekare

  • Anonym (bubbl­or?) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 23 nov 2010 23:20 #2
    Apotekaren skrev 2010-11-23 07:52:58 följande:
    Hej!
    Nu har jag dubbelkollat med en sjuksköterska och det är inte farligt. Du behöver heller inte oroa dig för att du fått fel dos eller att du påverkat behandlingen på annat sätt. Man ska enligt bruksanvisningen knacka bort ev bubblor så gör det nästa gång.

    Vänliga hälsningar


    Catharina
    leg apotekare


    tack för återkontakt!
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll