• Anonym (::)

Varför älskar jag att vara onykter?

Jag är det aldrig utan att någon (pappan eller liknande) är nykter. Ofta sitter jag vaken lite längre om kvällarna och dricker ett par glas vin i smyg medan pappan sover, han vet ingenting.. Jag älskar känslan av berusning, varför?

• Svar på tråden Varför älskar jag att vara onykter?
  • Jisa

Du har alkolproblem. Dricka i smyg är ett väldigt stort varningstecken.8

• Anonym (alco)

Jag älskar också känslan av att vara berusad och jag dricker/har druckit i flera år när min man har gått och lagt sig. (vi har skilda sovrum pga att han behvöer absolut tysthet om han ska kunna sova och han lägger sig vid niotiden varje kväll)
    Mitt problem är att jag, när jag varit berusad, har experimenterat med olika mediciner för att uppnå ...någonting som jag inte kan sätta ord på.
    Jag har också blivit självmordsbenägen det senaste halvåret, då jag dricker alkohol.
    Så nu är det stopp.
    Maken vet numera om att jag inte bör dricka. Så han agerar alkoholpolis nu.

Att dricka alkohol i sin ensamhet är nog aldrig särskilt bra. Det handla kanske om att man kommer ifrån sina problem under tiden man är berusad. Allting blir så mycket trevligare. Men de finns kvar när man vaknar dagen efter.
    Låt inte ditt drickande accelerera, sätt stopp för dig själv redan idag.
    Min två allvarliga suicidförsök på fyllan är inget jag är stolt över.

Man kan få hjälp på kommunens beroendeenhet om man inte fixar att sluta själv.
    Det behöver inte stå Fyllo i pannan på dem som går dit.

Lycka till.

• Mandy1980

Att dricka ensam är det bästa

Jag gör det just nu. Jag hatar att vara nykter, då blir jag bara ledsen på samhället.

• Anonym (lika)

Älskar också den där rusiga känslan man får i skallen, det har jag alltid gjort, som rusigheten av alkohol eller narkos eller lugnande eller smärtstillande. Och dom sista här har jag bara fått inom vården.

Sån här har jag alltid varit och jag har aldrig hamnat i alkoholmissbruk eller drogmissbruk.
    Tills för nåt år sen,jag har alltså börjat dricka på äldre dar.
    Men nu har jag dragit i nödbromsen för jag vet hur lätt det är att trilla dit.

Oc h vad hos en som gör att man gillar den där rusiga känslan vet jag inte?Vet bara att många gör det så det kanske bara är normalt?Huvudsaken man inte söker den så ofta att man blir missbrukare av nåt slag.
    Man hör ju alla säga hur skönt det var när de ex fick morfin på sjukhuset,alla skojar om att de ville ha mer och så.
    Så jag tror inte att det är onormalt att uppskatta olika rus.

Men man får nog akta sig för att söka upp det för ofta så det inte blir en vana och rätt vad det är har man blivit beroende.

• Anonym (Imovane)

Du har alkoholproblem.

Svar på tråden Varför älskar jag att vara onykter?